پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
بهمن ماه سال ۱۳۹۱ بر اثر سرقت شبکه های مخابراتی میناب، تلفن های بسیاری از مشترکان در چند نقطه از این شهرقطع و با همه پیگیری های انجام شده این مشکل همچنان ادامه دارد.
شعارسال: قطعی تلفن های بسیاری از مشترکان در چند محله و روستای شهرستان میناب که در اواخر سال ۱۳۹۱ بر اثر سرقت کابل شبکه های مخابرات ایجاد شد همچنان تداوم پیدا کرده و با گذشت سه سال همچنان برخی از مشترکان مینابی در دسترس نیستند.

شرکت مخابرات که در مقابل مشترکان خود وظایفی را بر عهده دارد، بعد از گذشت سه سال از قطعی تلفن ها، با نارضایتی مردم و مشترکان از شرکت مخابرات و ارتباطات سیار مواجه شده تا بی اعتمادی به این شرکت افزایش یابد.

با توجه به اینکه در عصر ارتباطات قرار داریم و تلفن به عنوان یک ابزار مهم در زندگی روز مره مردم تلقی و از ضروری ترین نیازهای یک خانواده محسوب می شود شرکت مخابرات میناب و استان با تمام تلاشهای صورت گرفته، در برقراری ارتباط تلفنهای مشترکان مسروقه بازمانده است.

* مردم برای مطالبه حقوق خود به کجا مراجعه کنند

باتوجه با این مشکل سه ساله به وجود آمده و حل نشدن آن از سوی دستگاه متولی ومسئولان اجرائی شهرستان نظر مردم بر این است که، وقتی که در شهرستانی با داشتن فرمانداری ویژه مشکلات آنها حل نشود و انباشته شدن مشکل های دیگر بر روی هم راه را برای آنها تنگ می کند برای مطالبه حقوق خود و گرفتن جواب درست و حل شدن مشکلات خود به کجا باید روی آورند.

سرقت کابل این روزها در کشور به یک امر بدیهی تبدیل شده و در بیشتر شهرها و استانها وجود دارد که برای جلوگیری از این کار و ایجاد خسارت به شبکه های زیر ساختی دستگاه های انتظامی با جدیت با عاملان برخورد کرده تا دیگر در هیج جای کشور شاهد نباشیم.

مردم چند محله و روستا در شهرستان میناب که با پیگیری های متعدد خود نسبت به این موضوع با مراجعه به شرکت مخابرات و فرمانداری ویژه این شهرستان به خواسته خود دست پیدا نکرده اند از مسئولان شهرستان مایوس و نا امید شده اند.

مصطفی زارعی یکی از شهروندان محله سلیمانی میناب که با این مشکل مواجه است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مخابرات شهرستان میناب برای حل قطعی تلفن ها در میناب تلاش های زیادی را انجام داده اما مسئولان متولی در استان با بهانه های مختلف نسب به برطرف کردن مشکل از این امر دوری می کنند.

زارعی گفت: از زمان قطعی تلفن ها بارها برای یاداوری و پیگیری این موضوع به فرمانداری و مخابرات میناب مراجعه کرده اما وعده های مسئولان به تحقق نپیوسته است.

زارعی بیان داشت: مخابرات برای دریافت حق و حقوق خود از مشترکان از هیچ عملی کوتاه نمی آید و در صورت کمترین بدهی اقدام به قطع تلفن می کند و در مقابل این تعلل که سه سال به طول انجامید باید پاسخگوی مشترکان باشد.

* شبکه فیبر نوری به جای کابل های مسی

رئیس مخابرات شهرستان میناب در گفتگو با بشاگردنوین گفت: شرکت مخابرات شهرستان میناب در استان هرمزگان بیشترین خسارت را در سرقت شبکه های مخابراتی به خود اختصاص داده که برای تامین امکانات و حل مشکل ارتباط تلفن ها با مشکل بزرگی روبرو بود.

قورچی زاده بیان داشت: چند سال است که دو محله بزرگ باغملک و سلیمانی در میناب با مشکل قطعی تلفن بر اثر سرقت کابل مواجه شده اند که علی رغم همه تلاشهای انجام شده این مشکل کاملا حل نشده و موجب نگرانی مردم از مخابرات شده است.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از سرقت اقدام به تعویض کابل های مسی با فیبر نوری شده است، افزود: خسارت جبران ناپذیر به شرکت مخابرات در سال های اخیر از سرقت کابل های مسی بوده که برای جلوگیری از ادامه سرقت آنها فیبرنوری جای کابل های مسی را خواهد گرفت .

رئیس مخابرات میناب گفت: مخابرات شهرستان همه اقدامات لازم را انجام داده و با حفاری و پوشش شبکه فیبر نوری در انتظار وعده مسئولان مخابرات استان برای بارگیری کابل های نوری به این شهرستان است.

معاون امور برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری میناب نی در این گفتگو ضمن بیان اینکه همه خواسته های مشترکان تلفن ثابت به حق است و این کار باید زودتر از این انجام می شد، افزود: حجم بالای سرقت کابل تلفن در میناب مخابرات را با چالش جدی روبروکرده بود و برای حل قطعی های تلفن در سطح شهرستان مشکل داشت.

رضا شهیدیان گفت: برای حل این مشکل بارها با مسئولان مربوطه در استان رایزنی کرده و برای سرعت بخشیدن به رفع مشکل قطعی های صورت گرفته با مسئولان استانی هم مکاتباتی صورت گرفت.

وی گفت : در حال حاضر این مشکل رو به برطرف شدن است که در هفته های آینده به مراحل پایانی می رسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی بشاگرد نوین، تاریخ انتشار: 1395، کدخبر: 7010 ، www.bashagard10.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین