پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۹۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره تحقیق و تفحص از کفش ملی و نحوه مدیریت شرکت‌ها و اموال بازنشستگان در مجموعه شرکت‌های (هلدینگ) آتیه صبا موافقت کردند.
شعار سال : در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان با ۱۳۳ رای موافق، ۳۲ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از ۲۱۷ نماینده حاضر با تحقیق و تفحص از «کفش ملی و نحوه مدیریت شرکت‌ها و اموال بازنشستگان در مجموعه شرکت‌های (هلدینگ) آتیه صبا» موافقت کردند.

«مهدی طغیانی» پیش از رای‌گیری در این باره گفت: در اجرای ماده (۲۱۲) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، موضوع درجلسه رسمی مورخ ۹ دی ماه ۱۳۹۹ کمیسیون اقتصادی که با حضور ۱۷ نفر حاضرین از نمایندگان عضو کمیسیون، متقاضیان تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره محور‌های تحقیق و تفحص اظهار داشت: بازنشستگان کشور از اقشار مهمی هستند که در مباحث مختلف مورد بی توجهی قرار گرفتند که با عنایت به اینکه معیشت بازنشستگان اهمیت بالایی برای نمایندگان مجلس و همه دلسوزان کشور دارد، حراست و حفاظت از اموال آنان همواره در اولویت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: اگر اموال متعلق به بازنشستگان کشور در مسیر درست بکارگرفته و به خوبی مدیریت شود، می‌تواند سود سرشاری برای کشور و بازنشستگان داشته باشد. در مقابل اگر مدیریت نامطلوبی شکل گیرد، سبب ضربه به کشور و بازنشستگان می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا مسئولیت بخشی از اموال مهم بازنشستگان کشور را در اختیار دارد، اضافه کرد: به عنوان نمونه کارخانه کفش ملی که متعلق به بازنشستگان است، نامی پرآوازه در بین مردمان ایران زمین است، در سالیان گذشته در جهت پرداخت بدهی دولت، به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد.

طغیانی ادامه داد: کارخانه کفش ملی در دولت‌های مختلف دچار مشکلات عدیده‌ای شد و مورد بی لطفی و بی توجهی قرار گرفت. بازنشستگان و فعالان رسانه‌ای بار‌ها در این خصوص ابراز نگرانی کردند که چه شده است که کارخانه‌ای که روزی دارای هزاران کارگر بود و در تولید کشور نقش بسزایی داشت، اکنون حتی کارخانه و ماشین آلاتی ندارند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه این کارخانه با نشان تجاری (برند) در حوزه بین الملل مشهور و دارای شعبات متعدد است، افزود: این کارخانه با آن نام و آوازه و ظرفیتی که داشت، می‌توانست نقش بسزایی در سودآوری برای بازنشستگان و همچنین خدمت به تولید کشور داشته باشد. اما چرا این دارایی‌های مطرح و مهم بازنشستگان، مورد بی توجهی قرار گرفته و چه افرادی و چه سیاست سبب بوجود آمدن چنین وضعیتی برای شرکت‌هایی همچون کفش ملی شده‌اند.

وی تاکید کرد: این ظرفیت می‌توانست خدمت بزرگی به ایجاد اشتغال و تولید ملی کند، اما برعکس عمل گردیده و صرفا هم اکنون این کارخانه خریدار کفش‌های سایر تولیدی‌هاست.

وی ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا که مدیریت شرکت‌های مختلفی همچون کفش ملی را برعهده دارد، در خصوص مدیریت سایر شرکت‌ها نیز عملکرد مطلوبی نداشته است و ضرورت دارد عملکرد این هلدینگ که دارایی بازنشستگان در اختیارش است، مورد بررسی ویژه و تحقیق و تفحص قرار گیرد

طغیانی درباره محور‌های تحقیق و تفحص از شرکت ملی آتیه صبا گفت: عملکرد و نحوه مدیریت شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا درخصوص شرکت‌های زیرمجموعه، عملکرد مالی، فعالیت‌های تخصصی و قرارداد‌های کلان شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و شرکت‌های زیر مجموعه همچون کفش ملی، بررسی صورت‌های مالی آتیه صبا و شرکت‌ها از جمله کفش ملی و بررسی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران عامل، هیات مدیره ها، معاونین، مشاوران و تجارب کاری، مدارک تحصیلی و حقوق مزایای ایشان توسط شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا در بخش تحقیق و تفحص قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی خاطرنشان کرد: بررسی آیین نامه‌های اداری و استخدامی و چگونگی بکارگیری و قطع همکاری با افراد و بررسی وضعیت اموال و مستغلات آتیه صبا و شرکت‌های زیر مجموعه از جمله کفش ملی نیز در این تحقیق و تفحص گنجانده شده است.

در ادامه «عباس مقتدایی خوراسگانی» نماینده مردم اصفهان در این باره گفت: صنایع غذایی، انرژی، و ساختمانی از جمله هلدینگ‌ها آتیه صبا است و این شرکت در زمینه صنعت و معدن، حمل و نقل، گردشگری و صنایع غذایی نیز فعالیت دارد.

نماینده مردم اصفهان افزود: فقط یه قلم از زیر مجموعه این مجموعه هواپیمای آسمان، انبار‌های عمومی، خدمات گمرکی ایران و هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی است. به عبارتی این مجموعه ۵۰ هتل سه و چهار ستاره دارد که در سال ۹۶ که موضوع کرونا مطرح نبوده حدود ۳ میلیارد تومان ضرر داده است. همچنین شرکت کفش ملی روزگاری نه چندان دور بیش از ۱۲ هزار نیرو داشت، اما امروز از این مجموعه فقط یک تابلو باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ پرونده تخلف در زمان مدیرعامل جدید و حقوق‌های نجومی از دیگر مسائل موجود در این شرکت است که باید نسبت به تحقیق و تفحص انجام شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۲۵۵۲۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
اینکه مجلس بتونه وظیفه نظارت خودش رو به خوبی عملیاتی کنه یکی از راه های رشد انقلاب ماست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین