پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۵
رئیس کل دادگستری گیلان با توجه به موسم زایش طبیعت در فصل بهار و آسیبی که قطع درختان به حیوانات و پرندگان وارد می‌کند، دستور توقف برداشت چوب از جنگل‌ها را در این فصل داد.

شعار سال: احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در جریان این بازدید با اشاره به اعتراض و مطالبه گری به حق مردم برای توقف قطع درختان در فصل بهار گفت: با توجه به زایش طبیعت در فصل بهار و آسیبی که قطع درختان به حیوانات و پرندگان وارد می کند با دستور رئیس کل دادگستری گیلان برداشت چوب از جنگل ها در این فصل متوقف شد.

احمد آقایی با بیان اینکه صنعت زراعت چوب عامل ایجاد اشتغال و راهی برای حفاظت و صیانت از جنگل هاست که باید در وقت و فصل مناسب خود صورت گیرد، اظهار داشت: با دستور توقف برداشت چوب از جنگل ها این امر به فصل مناسب آن موکول شد و لازم است پس از برداشت نیز کاشت درختان جایگزین به سرعت آغاز شود.

وی همچنین به حادثه اخیر حمله به خبرنگاران در شفت اشاره و تصریح کرد: به دستور موکد رئیس کل دادگستری گیلان به دادستان شهرستان شفت، با عوامل تعرض به خبرنگاران در این شهرستان قاطعانه برخورد می شود.

جنگل‌های مختلط کاسپی هیرکانی یک زیست‌منطقه در زیست‌بوم جنگل‌های مختلطِ پهن‌برگِ حاشیهٔ جنوبی دریای خزر و کناره شمالی البرز به مساحت ۵۵٬۰۰۰ کیلومتر مربع ، هفت درصد مساحت ایران است که در کنارهٔ جنوبی و جنوب باختری دریای خزر در بخش‌هایی از ۵ استان شمالی ایران قرار گرفته و در دو کشورِ ایران و جمهوری آذربایجان است. این جنگل از منطقه پارک ملی هیرکان جمهوری آذربایجان آغاز و تا استان خراسان شمالی در ایران امتداد دارد و در ایران، مورد حفاظت مشترک سازمان حفاظت محیط زیست ایران و سازمان میراث فرهنگی است.

این جنگل با قدمت ۲۵ تا ۵۰ میلیون سال (دوره پالئوژن) یکی از ارزشمندترین جنگل‌های جهان به‌شمار می‌آید و از آن به عنوان موزه طبیعی یاد می‌شود. در آن زمان بیشتر مناطق معتدل شمالی کره زمین را اینگونه جنگل‌ها پوشانده بودند. در عصر یخبندان، کواترنری این جنگل‌ها کوچکتر شدند اما با پایان عصر یخبندان دوباره گسترش یافتند. بیش از ۳۲۰۰ گونه گیاهی، ۴۴ درصد آوندداران، ۵۸ گونه پرنده، ۵۸ گونه پستاندار از جمله پلنگ ایرانی در این جنگل‌ها زندگی می‌کنند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان  ، تاریخ انتشار:۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۵۶۴۳۸، www.yjc.ir.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین