پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر پرآوازه کشورمان بیش از ۶۳ سال است که زینت بخش میدان زیبایی به نام میدان فردوسی در رم پایتخت ایتالیاست. این درحالی است که حمید معصومی نژاد می‌گوید میدان فردوسی رم در یکی از مناطق سرسبز این شهر واقع شده که یکی از گردشگاه‌های اهالی رم محسوب می‌شود.
شعار سال: در همین حال قدیمی‌ترین نسخه خطی شاهنامه فردوسی نیز در محل گنجینه کتابخانه ملی شهر فلورانس ایتالیا نگهداری می‌شود. خانم ماریا لتیتسیا سباستیانی، رئیس سابق این کتابخانه گفت: نسخه خطی شاهنامه‌ای که در کتابخانه ملی فلورانس نگهداری می‌شود، قدیمی‌ترین نسخه شناخته شده موجود در جهان است و به سال ۱۲۱۷ میلادی برابر با ۶۱۴ هجری قمری، یعنی حدود ۸۰۰ سال پیش برمی گردد.
 

تعداد بازدید : 9

ماریا لتیتسیا سباستیانی، رئیس سابق کتابخانه ملی فلورانس ایتالیا

تندیس شاعر حماسه سرای ایرانی در میدان فردوسی رم از مرمر سفید ساخته شده است و ۱۸۵ سانتیمتر ارتفاع دارد. میدان فردوسی در رم، یکی از برجسته‌ترین نشانه‌های تعامل فرهنگی و پیوند‌های بین دو ملت ایران و ایتالیا است. البته این پیوند فرهنگی فقط به نام گذاری این میدان زیبا ختم نمی‌شود چرا که در پایتخت ایتالیا سه خیابان دیگر به نام های، تهران، ابو علی سینا، فیلسوف و دانشمند ایرانی و کوروش نیز وجود دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۲۵اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: iribnews.ir،۳۱۰۶۳۷۹
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
0
قدر برخی مشاهیر و حتی آثار باستانی در خارج ایران متاسفانه بیشتر دانسته می شود...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین