پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۹۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
رئیس جمهور ترکیه شامگاه شنبه در واکنش به خشونت‌ها در صحن مسجدالاقصی در قدس، دولت اسرائیل را یک دولت «تروریست بی رحم» خواند.

شعار سال: رئیس جمهور ترکیه در یک سخنرانی در آنکارا گفت: «دولت ترویست بی رحم اسرائیل به شیوه‌ای وحشیانه و غیراخلاقی به مسلمانان در قدس که هیچ دغدغه‌ای جز محافظت از خانه و کشور هزار ساله خود و همچنین ارزش‌های مقدس خود ندارند، حمله می‌کند.»
اردوغان این خشونت‌ها را حمله به «همه مسلمانان» خواند و گفت محافظت از منزلت قدس وظیفه هر مسلمانی است.
وی همچنین از همه کشور‌ها و در وهله نخست کشور‌های اسلامی خواست در برابر حملات اسرائیل به فلسطینی‌ها اقدام کنند و از شورای امنیت سازمان ملل خواست این آزار و اذیت‌ها را متوقف کند.
رئیس جمهور ترکیه کمی پیش از این سخنرانی، در صفحه توئیتر خود پیامی به زبان ترکی، انگلیسی، عربی و عبری در محکومیت خشونت‌ها در قدس منتشر کرده بود.
وی در این پیام نوشت: «ما حملات نفرت انگیز اسرائیل را به مسجد الاقصی که متأسفانه هر ماه رمضان انجام می‌شود، محکوم می‌کنیم و همچنان در هر شرایطی در کنار برادران و خواهران فلسطینی مان خواهیم بود.»
وزارت خارجه ترکیه نیز به نوبه خود از دولت اسرائیل خواست به سیاست‌های تهاجمی و تحریک آمیز خود پایان دهد.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۱۰۰۳۴۱، www.iribnews.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین