پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۳۶۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸
در حدود یک ماه پیش، زمانی که بیت کوین در محدوده بالاترین قیمت تاریخی خود بود خبر مالیات بر عایدی سرمایه در آمریکا باعث کاهش قیمت این رمز ارز شده و این بار دومی است که خبر مالیاتی دولت فوق، تلنگر و شوک جدیدی بر بیتکوین وارد می‌کند.
شعار سال: بعد از حمایت نهنگ‌ها در صرافی کوین بیس، خبر‌های حمایتی مبنی بر خرید و نگهداری حجم سنگین بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران بزرگ و مجددا توییت‌های ایلان ماسک، این بازار اندکی آرام گرفت و امروز شاهد بهبود و برگشت این بازار بودیم.

اما با انتشار خبر مالیات بر رمزارز‌ها در دولت بایدن، بیت کوین که توانسته بود از ۴۲ هزار واحد عبور کند بار دیگر به زیر ۴۰ هزار دلار رسید.


آیا ارز‌های دیجیتال حباب دارند؟

شوک مالیاتی بر رمزارز‌ها

در حدود یک ماه پیش، زمانی که بیت کوین در محدوده بالاترین قیمت تاریخی خود بود خبر مالیات بر عایدی سرمایه در آمریکا باعث کاهش قیمت این رمز ارز شده و این بار دومی است که خبر مالیاتی دولت فوق، تلنگر و شوک جدیدی بر بیت کوین وارد می‌کند.

بر اساس این خبر در برنامه‌ی مالیاتی جو بایدن که به تازگی منتشر شده آمده است، کسب و کار‌ها باید تراکنش‌های ارز‌های دیجیتال بالای ۱۰ هزار دلار را به اداره‌ی مالیات گزارش دهند.

دولت بایدن تصمیم به افزایش پرسنل سرویس درآمد داخلی یا IRS (Internal Revenue Service) گرفته است و اعلام کرده است که تمام معاملات بالای ۱۰ هزار دلار باید به این سرویس اطلاع داده شود. این طرح پیشنهادی، ابتکار جدید بخشی از برنامه اعمال مالیات اصلاح شده توسط دولت بایدن است.


کدام ارز‌های دیجیتال محبوب‌ترند؟

تحلیل تکنیکال چه می‌گوید

همانطور که در گزارش قبلی نیز اشاره کردیم بیت کوین در یک کانال نزولی در حال نوسان است و در روز گذشته نسبت به کف این کانال واکنش داشته و شاهد بازگشت از این سطح بودیم. این درحالی است که بیت کوین تا قیمت ۳۰ هزار دلار کاهش داشت، اما موفق به بستن کندل روزانه در بالای خط حمایتی خود شد. هم اکنون بیت کوین حمایت میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود در سطح حدود ۳۹ تا ۴۰ هزار دلار را از دست داده است. در بازگشت خوب امروز احتمال پس گرفتن این حمایت بسیار بالا بود، ولی بعد از انتشار این خبر قیمت بیت کوین مجددا در پایین میانگین متحرک ذکر شده قرار گرفت. باید دید که کندل روزانه در چه قیمتی بسته می‌شود. اگر بیت کوین موفق به حفظ سطح حدودا ۴۰ هزار دلار شود احتمال ریزش در این بازار کمتر می‌شود. در صورت افزایش قیمت بعد از ۴۰ هزار دلار، سطح حدود ۴۵ هزار دلاری، مقاومت پیشروی این رمز است.
 
 
آیا ارز‌های دیجیتال حباب دارند؟



نمودار قیمتی بیت کوین در تایم فریم روزانه
 

هم اکنون شاخص RSI در پایین‌ترین سطح خود در یکسال گذشته قرار دارد. این نشانه خوبی برای آمادگی این رمز ارز برای بازگشت به روند صعودی است.

شاخص ترس و طمع که روزگذشته در محدوده ۲۳ قرار داشت، با کاهش حدودا ۵۳ درصدی به عدد ۱۱ رسیده است که حاکی از افزایش دوچندان ترس در این بازار و اجتناب از خرید در این برهه از زمان توسط افراد است.
 
 
آیا ارز‌های دیجیتال حباب دارند؟
 


چندی پیش یک فرد ناشناس در زمانی که قیمت بیت کوین در بالاترین سطح قیمتی بود، یعنی ۶۴ هزار دلار، در توییتی از ریزش شدید بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار خبر داد. اما قسمت خوب این پیش‌بینی افزایش قیمت تا ۷۰ هزار دلار بعد از اصلاح فوق بود.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از بورسان، تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: -، www.bourseon.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
0
واقعا من نمیدونم مردم ایران چرا اینطورین با انهمه اخطاری که هر روز از کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال داده می شد و دولت هم میگفت هیچ حمایتی از این اف راد نمیشه بازهم یه عده طمع کار رفتن پولاشونو سرمایه گذاری کردن توی این راه و حالا سرشون که کلاه رفته اومندن اعتراض بابا چقدر اخه طمع بسه نیست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین