پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
عراقچی گفت: از نظر ما سازمان ملل به خاطر ساختار سیاسی‌اش دردرگیری‌هایی از جمله سوریه که باعث کشته شدن هزاران نفر و اواره شدن تعداد زیادی شده است نتوانسته کاری انجام دهد.

شعار سال:

سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت خارجه در هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس سازمان ملل گفت: امیدواریم سازمان ملل در سال‌های آینده بتواند کمک بیشتری به سوریه کند . متاسفانه در یمن وضعیت به همین شکل است. ایران آماده کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن است و این مساله در نامه‌ای از سوی آقای ظریف به سازمان ملل اعلام شده است. سیستم سلامت و بهداشت در یمن کاملا از هم پاشیده شده و اینها به خاطر جنایاتی است که توسط سعودی‌ها انجام می‌شود. امیدواریم دبیرکل جدید سازمان ملل اقدامات لازم را برای بهبود اوضاع سازمان ملل به ویژه در مسایلی از جمله سوریه انجام دهد .
عراقچی انتقال دانش و تکنولوژی در زمینه اهداف توسعه پایدار را مهم دانست و گفت: ایران آماده انجام وظایف خود در این زمینه به ویژه در حوزه محیط زیست است و تاکنون فعالیت‌های چشمگیری داشته است. رهبری انقلاب در این زمینه در سیاست اقتصاد مقاومتی ایده‌ها و برنامه‌های جامعی داشته اند.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: دوستان من در سازمان ملل تلاش کردند تا اهداف توسعه پایدار را در ایران دنبال کنند و در چند ماه گذشته رایزنی‌های گسترده‌ای شده است و اسنادی در این زمینه امضا شده است. امیدوارم از ابتدای ۲۰۱۷ این اسناد به عنوان کمک برای رسیدن به آرمان‌های توسعه پایدار استفاده شود.

عراقچی در جمع خبرنگاران گفت: سوریه، عراق و یمن نمونه خوبی از موفقیت سازمان ملل نیستند.
به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی در جمع خبرنگاران نیز گفت: سازمان ملل به خصوص شورای امنیت نتوانسته به هدف اصلی خود که تامین صلح و امنیت بین المللی است دست پیدا کنند و این باعث تاسف است و امیدواریم در دوره دبیر کل جدید تحرکی در این زمینه شاهد باشیم.
معاون ظریف درباره سفر موگرینی به تهران اظهار کرد: برای یک سفر دوره‌ای درباره سوریه برخی کشورهای منطقه آمده است که بعد از پایان سفرشان جمع بندی ارایه می شود.
عراقچی در پاسخ به این پرسش که ایران اتتقادهای زیادی به عملکرد سازمان ملل دارد چرا در سالگرد تاسیس این سازمان شرکت کردید؟ گفت: وجود گله‌گی از سازمان ملل که ناشی از ناکارآمدی های آن است دلیل نمی شود که وجود این سازمان را به طور کامل نادیده بگیریم. سازمان ملل تنها جایی است که اراده کشورها می‌تواند در آن بروز و ظهور کند. اینکه در برخی از مناطق حساس جهان سازمان ملل نتوانسته اقدامی انجام دهد، یک واقعیت است اما در جاهای دیگری هم بوده که این سازمان توانسته به اهدافش برسد به خصوص در بحث‌های انسانی در مناطق آسیب دیده به ویژه در بحث توسعه پایدار که رشد اقتصادی متوازن و حفظ محیط زیست را در پی دارد، توانسته هماهنگی را در سطح بین‌المللی ایجاد کند.

وی ادامه داد: در عین حال این سازمان ایراداتی هم دارد به خصوص ارگان امنیتی آن که شورای امنیت است به خاطر موضوع حق وتو هیچ گاه نتوانسته به هدف اصلی خود که برقراری صلح و امنیت است به صورت کامل دست یابد.

معاون ظریف در پاسخ به ایسنا درباره اخبار مربوط به درخواست ایران برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل با تاکید بر اینکه ایران برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل کاندیدا نشده بود درباره عضویت کشورهایی از جمله عربستان سعودی در این شورا گفت: فکر می‌کنم عضویت برخی کشورها مثل عربستان بهترین نشانه است که باور کنیم ابزارهای بین‌المللی حقوق بشر صرفا در راستای اهداف سیاسی قرار دارد. رژیمی که برای همه به عنوان یک رژیم کودک کش شناخته شده است و رژیمی که کمترین ارزش را برای زنان قائل نیست و ابتدایی ترین حقوق آنها را پایمال کرده با شعار توسعه همه جانبه بانوان در شورای حقوق بشر عضو می شود و این نشان می‌دهد تنها چیزی که در انتخاب اعضا ملاک نیست انتخاب اعضا بر اساس معیارهای اصلی حقوق بشر است.

عراقچی خاطرنشان کرد که این در حالی است علیه نظام جمهوری اسلامی ایران که کاملا نظامی مردم سالار است، درباره حقوق بشر قطعنامه صادر می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 9 آبان 1395، کد مطلب: 95080906053: www isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین