پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه برخی نگرانند که FATF به حوزه مقاومت تسرّی پیدا کند، گفت: این نگرانی وجود دارد و نگرانی واقعی است و باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

شعار سال:

سیدعباس عراقچی در حاشیه رونمایی از کتاب "تروریسم و فضای مجازی در خاورمیانه" در پاسخ به سؤال در مورد قرارداد FATF‌ اظهار داشت: وزارت اقتصاد و دوستان مسئول پروژه باید در این زمینه توضیح دهند چون مباحث زیادی در این مورد صورت گرفته است.

وی افزود: آنچه مسلم است FATF در دو حوزه مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم در حال کار و استانداردسازی است.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه برخی از عزیزان داخل کشور نگران هستند که FATF به حوزه مقاومت تسرّی پیدا کند، ادامه داد: این نگرانی وجود دارد و نگرانی واقعی است و باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه این واقعیت را نیز باید مدنظر قرار داد که نوک حمله FATF در زمان حاضر فارغ از آینده به‌سمت گروه‌های داعش، القاعده و طالبان است، تصریح کرد: چون این گروه‌ها هستند که از سیستم‌های مالی بین‌المللی برای تأمین مالی خود استفاده کرده و از شیوه‌های پیچیده‌ای از حواله‌جات بانکی برای رساندن پول به هواداران، گروه‌های تروریستی و سلول‌های تروریستی که ایجاد کرده‌اند، استفاده می‌کنند.

عراقچی با بیان "در حالی که اگر ما نگران گروه‌های مقاومت هستیم این گروه‌ها هیچ‌وقت از سیستم مالی و بانکی برای حواله‌های خودشان استفاده نکردند"، گفت: من فکر می‌کنم در FATF مزایایی وجود دارد چون موضوع تروریسم مبتلابه ما هم هست و در عین حال نگرانی‌هایی هم وجود دارد که باید هر دو موضوع سنجش شده و از فرصت‌ها و ظرفیت‌های FATF در جهت منافع جمهوری اسلامی استفاده کرد و در عین حال نگرانی و خطرات را شناسایی و برای آنها نیز چاره‌اندیشی کرد.

عراقچی در پاسخ به این سؤال در مورد نقش تأثیرگذار عربستان در FATF و نگرانی‌ها در این باره، عنوان کرد: گروه FATF یک مجموعه بیش از 30 کشور هستند که هسته اصلی و تصمیم‌گیری‌ها را تشکیل می‌دهند و آنچه مهم است این است که بیش از 190 کشور جهان و در حقیقت همه کشورهای دنیا و حتی بیش از تعداد اعضای سازمان ملل، استانداردهای FATF را قبول و در حال حاضر آن را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: این کشورها منافعی را در مقابله با پولشویی و در مقابله با گروه‌های تروریستی که اسم بردم می‌بینند؛ البته همه کشورهایی که به FATF پیوستند نگرانی‌های خود مانند اطلاعات مالی خودشان، سوءاستفاده از استانداردها و غیره را دارند ولی تمهیداتی برای مقابله با آن اندیشیده‌اند.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه این موضوعی است که باید در سطوح مربوط به خود تصمیم‌گیری شود، افزود: FATF فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی را برای ما ایجاد می‌کند و منافعی برای ما به‌همراه دارد در عین حال نگرانی‌هایی را هم به‌دنبال دارد که باید تهمیدات لازم اندیشیده شود تا بتوانیم در عین حال که از ظرفیت‌هایFATF استفاده می‌کنیم و بانک‌های خودمان را از تحریم‌های ناشی ازFATF خارج می‌کنیم، دچار مضرات آن نشویم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 6 آبان 95 ، کد مطلب:1223698 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین