پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۷۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
نادر ابراهیمی (زادهٔ ۱۴ فروردین ۱۳۱۵ در تهران – درگذشتهٔ ۱۶ خرداد ۱۳۸۷، تهران)، داستان‌نویس معاصر ایرانی بود. او علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه، و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده‌است. ابراهیمی، همراهِ بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان، از معدود سخنوران ایرانی به‌شمار می‌رود که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده بوده‌اند. بیش از نود کتاب از ابراهیمی منتشر شده‌است.
شعار سال: شاید باید همانند نادر ابراهیمی عاشق بود تا کتابی، چون «بر جاده‌های سرخ آبی» را در ده جلد بر اساس زندگی میرمهنا نگاشت و او را جور دیگری دید و معرفی کرد. کتابی که تنها پنج جلد آن تاکنون منتشر شده و درون یکی از جلد‌ها آمده است: «این کتاب سلامی ست محبانه که از دهان طفلی درمی آید؛ طفلی که آرزومند است بار دیگر و بار دیگر، مردانی، چون میرمهنا را در حیات میهن خود بیند. حتی به بهای گلگون شدن تمامی خطوط دریایی این وطن که همچون دست نوشته‌های کتاب بزرگ مصائب ملی ماست، و باز هم حافظانه‌ترین غزل از دیوان زندگی سرشار از مبارزه‌ی یک ملت همیشه بیدار ....»
به یاد نادر ابراهیمی
امروز سالروز درگذشت نادر ابراهیمی است.

نادر ابراهیمی (زادهٔ ۱۴ فروردین ۱۳۱۵ در تهران – درگذشتهٔ ۱۶ خرداد ۱۳۸۷، تهران)، داستان‌نویس معاصر ایرانی بود.

او علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه، و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده‌است.
تعداد بازدید : 6
 
بیشتر بخوانید:

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از میراث باشی
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین