پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
رئیس‌جمهور بعدی فارغ از اینکه چه کسی باشد قطعا بدشانس‌ترین، بی‌نواترین، بیچاره‌ترین و بسیار ترین‌های دیگری است که قدرت را در شرایط فعلی و البته از نیمه سال به دست خواهد گرفت؛ چرا؟ این دلایل را احمد جانجان در مطلب زیر توضیح می‌دهد.

شعار سال:رئیس‌جمهور بعدی فارغ از اینکه چه کسی باشد قطعا بدشانس‌ترین، بی‌نواترین، بیچاره‌ترین و بسیار ترین‌های دیگری است که قدرت را در شرایط فعلی و البته از نیمه سال به دست خواهد گرفت؛ چرا؟

چون تا امروز ۷۸ روز از سال ۱۴۰۰ گذشته که با احتساب روزانه ۳۶۵۰ میلیارد خلق نقدینگی ۲۸۷.۷۰۰ میلیارد تومان به نقدینگی کل افزوده شده؛ پس با همین روند و همین فرمان در پایان سال ۱۴۰۰ چیزی حدود ۱۳۳۲هزار میلیارد تومان به کل نقدینگی افزوده خواهد شد.

میزان کل نقدینگی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ حدود ۳۴۷۵هزار میلیارد تومان بوده که هم‌اکنون طبق آمارهای رسمی(غیررسمی هم داریم گویا و به همین دلیل بانک مرکزی از انتشار آمارهای پولی طفره می‌رود) حجم نقدینگی به ۳۷۶۲هزار میلیارد تومان رسیده است و انتظار می‌رود حجم نقدینگی تا پایان سال به ۴۸۰۰ الی ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

در این سناریو و بدون در نظر گرفتن حجم کسری بودجه در سقف اول یا دوم، کف نرخ رشد نقدینگی حدودا ۳۰ درصد خواهد بود که در صورت بروز اتفاقات غیرمترقبه مجددا می‌توان انتظار رشد ۴۱ درصدی(و چه بسا بیشتر) نقدینگی را به مثابه سال ۱۳۹۹ داشت.

همچنان تاکید می‌کنم تورم علت رشد بازار سهام است نه معلول آن!

2- بازدهی آتی از آن بازاری خواهد بود که به جذابیت قیمتی رسیده باشد.(با پارادایم فعلی اقتصاد ما، بازار سهام از جذابیت قیمتی فراتر رفته و به جذابیت نفتی رسیده)

3 این اقتصاد راه‌حل دارد و راه‌حل توسط تمامی کشورهای دنیا در حال انجام است(کشورهایی با تورم زیر ۵ درصد!) جز در کشور و ما و چند کشور دیگر که رکوردداران تورم هستیم؛ راه حل چیزی نیست جز غلتاندن بدهی!(Roll Over)
احمد_جانجان
پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از خیابان انقلاب

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین