پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
سرهنگ رامین پاشایی از کلاهبرداری به شیوه انتخاباتی خبر داد و گفت: مردم دقت داشته باشند که عمدتا کاندیدا‌های ریاست جمهوری از طریق شبکه‌های اجتماعی و به این شکل با مردم ارتباط برقرار نمی‌کنند بنابراین به آن‌ها هشدار می‌دهیم اگر کسی با آن‌ها از طریق فلان ستاد تماس گرفت و خواست پولی واریز کند، بدانند قطعا کلاهبرداری است.
شعار سال : سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به واریز پول با استفاده از عکس و نام کاندیدا‌ها در هشداری به مردم گفت: این روز‌ها یک سری افراد کلاهبرداری هستند که از نام و عکس کاندیدا‌های ریاست جمهوری سوءاستفاده می‌کنند و در بستر پیام رسان‌ها با اکانت جعلی مردم را فریب می‌دهند.

او افزود: این افراد با استفاده از اکانت جعلی با مردم ارتباط برقرار می‌کنند و به دروغ می‌گویند از طرف ستاد فلان کاندیدا هستیم و سوالات گمراه کننده‌ای درباره کیفیت مصاحبه‌ها، مناظرات و ارزیابی آن‌ها می‌پرسند و می‌گویند حال شما برنده ۱۰ میلیون تومان شدید بدین ترتیب با واریز کردن پول به تمام اطلاعات و اکانت مردم دسترسی پیدا می‌کنند.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: این کلاهبرداران وقتی به حساب کسی پول واریز می‌کنند تمام اطلاعات شخصی و حساب‌های فرد را بیرون می‌کشند و با هک کردن اطلاعات حساب و کارت بانکی، پول‌های موجود در آن را خالی می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در توصیه‌ای به مردم گفت: مردم دقت داشته باشند که عمدتا کاندیدا‌های ریاست جمهوری از طریق شبکه‌های اجتماعی و به این شکل با مردم ارتباط برقرار نمی‌کنند بنابراین به آن‌ها هشدار می‌دهیم اگر کسی با آن‌ها از طریق فلان ستاد تماس گرفت و خواست پولی واریز کند، بدانند قطعا کلاهبرداری است.

او با تاکید بر اینکه عکس‌های واریزی که توسط این افراد در گروه‌ها قرار می‌گیرد جعلی است، بیان کرد: گروه‌هایی هم هستند که با نام ستاد و عکس کاندیدا‌های ریاست جمهوری تشکیل شدند و وعده می‌دهند اگر ۱۰ را به گروه اضافه کنی فلان مبلغ واریز می‌شود و حتی عکس واریز هم ارسال می‌‎کنند بنابراین ما بررسی کردیم و باید اعلام کنیم که انجام این نوع فعالیت‌ها نیز مجرمانه است و کلاهبرداری محسوب می‌شود.

سرهنگ پاشایی گفت: تمام عکس‌های واریز پول جعلی و دروغین است و وقتی تعداد اعضای گروه بالای ۲۰ هزار نفر می‌رسد، ادمین آنها، گروه را به مقاصد تجاری و اقتصادی می‌فروشند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۹۲۶۷۶، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین