پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۷۸۵۸
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری در مطلبی از درخواست یک شاعر از رئیسی برای چاپ عکس چمران و سردار سلیمانی بر روی اسکناس‌ها خبر داد.
شعار سال: روزنامه کیهان در بخش اخبار فرهنگی خودش نوشت: «علیرضا قزوه» از شاعران کشورمان همزمان با انتخاب ابراهیم رئیسی به‌عنوان هشتمین رئیس‌جمهور کشور، نامه‌ای صمیمانه حاوی چند پیشنهاد برای منتخب مردم نوشت.
 
در بخشی از این نامه سرگشاده آمده است: انقلاب اسلامی ایران، چهره‌های بزرگی را به جهان معرفی کرده است. دو شخصیت بزرگ ایرانی که به‌راستی از قهرمانان راستین و اسطوره‌ها و اسوه‌های این ملت‌اند دو شهید عالی مقام شهید مصطفی چمران و شهید قاسم سلیمانی هستند. استدعای من آن است که در همین یکی دو سال آینده اسکناس‌های ایران عزیزمان منقش به تصویر این دو بزرگمردی باشد که دیناری به دنیا دلبستگی نداشتند. شاید به برکت این دو نام عزیز و مرام آن‌ها پول ملی ما از شر شروران اقتصادی و پولشویان و رانت‌خواران به دور بماند و به برکت این نفس‌های برحق و تلاش یکایک ما به ارزش و اعتبار والاتر و بالاتری برسد.
 
لازم به توضیح است که مطابق قانون، عکس امام باید «منحصرا» بر اسکناس‌های کشور تصویر شود. ماده پنج قانون نحوه حفظ آثار و یاد حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه، مصوبه مجلس شورای اسلامی با تصریح می‌نویسد:
«بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است منحصراً تصویر مبارک رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی را بر یک روی‌کلیه اسکناس‌های جمهوری اسلامی ایران و سکه‌های بهار آزادی به گونه‌ای مناسب طراحی و چاپ و منقوش نماید.»
به این جهت این پیشنهاد که در روزنامه کیهان و به نقل از درخواست یک شاعر از رئیسی برای چاپ عکس چمران و سردار سلیمانی بر روی اسکناس‌ها درج شده است بر خلاف صریح قانون است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۰۶۶۲، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین