پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۷
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر هیچ ناوگانی از ایران به دلیل تحریم یا مسائل ایمنی در هیچ یک از بنادر جهان توقیف نیست.
شعارسال: وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با بیان اینکه دریانوردان نماد اقتدار هر کشوری هستند، اظهار داشت: دریا و دریانوردی مولفه‌های قدرت هر کشوری محسوب می‌شوند و هر چه بیشتر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، مولفه‌های قدرت کشور را تقویت کرده‌ایم و باید از این طریق توان ملی و عزت آفرینی را ارتقا بخشید.

وی با بیان اینکه از این حوزه به عنوان اقتصاد دریامحور یاد می‌شود، گفت: در بخش تجاری در حوزه دریا نیازمند این هستیم که برای ظرفیت‌های بزرگ مقایس هدف‌گذاری کنیم و سهم ایران را از بازار بین المللی افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگرچه در سال‌های اخیر بر حوزه دریا و دریانوردی توجه شده، اما همچنان ظرفیت‌های نامحدودی در اختیار داریم و عشق و علاقه به همراه سیاست گذاری‌های درست می‌تواند ظرفیت‌های ایران را در این حوزه افزایش دهد.

اسلامی تاکید کرد: هم در حوزه دریانوردی و هم در صنایع مرتبط و خدمات دریایی فرصت‌های کاملا دست نخورده و همچنین از دست رفته وجود دارد که باید با سیاست گذاری‌های صحیح به آن‌ها بپردازیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ظرفیت بنادر در سال‌های اخیر گفت: در ٨ سال گذشته ظرفیت بنادر حداقل ١٠٠ میلیون تن افزایش یافته و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در حوزه پسکرانه‌ها و بنادر نسل سوم داشته ایم.

وی همچنین درباره سرمایه گذاری‌های انجام شده در حوزه بنادر گفت: فقط در ١.۵ سال گذشته بیش از ١۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه جذب و جلب شده است.
 
توقیف نبودن بنادر در دنیا

وزیر راه و شهرسازی گفت: به برکت تحریم، شرکت‌های کشتی‌سازی ساخت داخل در سال‌های ۹۸ و ۹۹ پرکارترین سال‌های تاریخ فعالیت خود را تجربه کرده‌اند.

اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ ناوگانی از ایران به دلیل تحریم یا مسائل ایمنی در هیچ یک از بنادر جهان توقیف نیست.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۹۷۲۶۰، ilna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین