پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۹۵۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تسهیلات ساخت واحد‌های اقدام ملی مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است گفت: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ هزینه‌های عمرانی که در شهر‌های جدید داشتیم با کل هزینه‌های تاریخ ۳۰ ساله این شهر‌ها برابری می‌کند.

شعار سال:حبیب الله طاهرخانی  مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم افتتاح و کلنگ زنی ۲۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در شهر جدید پردیس اظهار کرد: اخیرا عملکرد ۳۰ ساله شرکت عمران را مرور می‌کردیم. من می‌توانم ادعا کنم دوره مهندس اسلامی، دوره بالندگی سیاستهای شهرهای جدید بود که به اتکای آمار، ارقام و سیاستهایی که در پیش گرفتیم و حمایت‌هایی که ایشان داشت ارایه می‌شود.
 
وی افزود: همین تصفیه خانه فاضلاب پردیس، اقدامی بود که حدود هفت سال قبل شروع شد ولی به دلایل مختلف امکان تحقق آن نبود که ورود و حمایت مجموعه نظارتی و استانی منجر به شروع این پروژه شد. ما با اینکه نوک پیکان این خدمت هستیم ولی پشتیبانی تمام عیاری از مجموعه نظارتی استان و شهرستان انجام گرفته است. همچنین همت همکاران خودمان بخصوص مهندس هدایت ـ مدیرعامل عمران شهر جدید پردیس ـ را داشتیم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با انباشته شدن مطالبات مردمی در پردیس مواجه بودیم که سعی کردیم از همه ابزارهای قانونی استفاده کنیم و چارچوب ساختاری و مالی ایجاد کردیم که خوشبختانه بسیاری از اقدامات به نتیجه رسیده است.
 
اجرای ۲۵۷ پروژه شهرهای جدید در دولت دوازدهم
 
طاهرخانی با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر می‌بایست از طریق آورده مردم و تسهیلات بانکی احداث می‌شد، گفت: زحماتی را دولتهای مختلف در شروع و پیشبرد این پروژه کشیدند. اما موضوع زیرساختها و خدمات همزمان شد با محدودیتهای مالی که دولت با آن مواجه بود و باید فکری برای آن می‌شد. ما در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در مجموعه هزینه‌های عمرانی که در شهرهای جدید داشتیم برابری می‌کند با کل هزینه‌هایی که از منابع داخلی در تاریخ ۳۰ ساله شهرهای جدید انجام دادیم. حتی با قیمتهای ثابت حساب کنیم این رقم برابری می کند.
 
وی تصریح کرد: از زمان تشکیل شهرهای جدید ۴۵۷ پروژه زیربنایی و زیرساختی به اجرا رسیده که ۲۵۷ مورد مربوط به دولت دوازدهم است و از این تعداد ۱۶۰ مورد برای سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ است و البته شش ماهه ۱۴۰۰ را لحاظ نکرده‌ایم.
 
امضای ۱۰ هزار میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی
 
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه ظرفیت مغفول مانده بخش خصوصی را برای راه‌اندازی پروژه‌ها در اختیار گرفتیم خاطرنشان کرد: در سالهای ۹۸ و ۹۹ بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی با بخش خصوصی قراردادهای مشارکتی امضا کردیم که عمده آن مربوط به پردیس بود.
 
طاهرخانی، رشد جمعیت شهرهای جدید را هفت برابر دیگر شهرها دانست و گفت: باید مرتبا خدمات و زیرساختها را افزایش می‌دادیم و به جرأت می‌گویم در هیچ شهر جدیدی با کمبود مدرسه مواجه نیستیم. بجز کلانتری، مدرسه، مسجد، ورزشگاه و دیگر مراکز که در دستور کارهای اولیه بوده، حوزه درمان و فرهنگی حوزه‌های جدیدی است که ورود کردیم. فرهنگسراها و کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تمامی شهرها از جمله پردیس ساخته شده است. مجموعه درمانی پردیس، فولادشهر، عالیشهر و تعداد زیادی دیگر در سایر شهرها در حال ساخت یا افتتاح است.
 
وی تاکید کرد: اقدام ویژه دیگر این بود که ظرفیت شهرهای جدید را در قالبهای جدید توسعه دادیم. ظلع سوم توسعه سکونتگاهی تحت عنوان شهرک‌ها با تدوین دستورالعمل در سال ۱۳۹۹ در شورای عالی شهرسازی و معماری شروع شده است. البته ما متوقف نبودیم زیرا عرضه مسکن نیاز به زمین برنامه‌ریزی شده دارد که فرآیند بسیار پیچیده‌ای است و باید بستر زمین، مکان‌یابی، تسطیح و آماده‌سازی زمین فراهم شود.


مکانیابی ۴۰ شهرک مسکونی در کل کشور
 
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ شهرک را در کشور مکانیابی کردیم که شش مورد آن در دستور کار شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است. این فضای برنامه‌ریزی شده برای دولتهای آینده فراهم است تا بتوانند به نیاز مسکن مردم پاسخ دهد.
 
طاهرخانی با بیان اینکه در چهار سال اخیر آماده سازی ۵۰۰۰ هکتار از اراضی را در شهرهای جدید آغاز کردیم که ظرفیت جدیدی است افزود: بالغ بر ۱۲۵ هزار واحد اقدام ملی مسکن در سراسر کشور با چارچوب و نظام مالی پایدار آغاز شده است. قراردادها بسته شده و در همان چارچوب جلو می‌رود. با حمایت و همراهی مردم و تسهیلاتی که اخیرا فراهم شد تامین ۲۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی در نظام مالی و بانکی کشور تصویب شد که کار دشواری بود.
 
افتتاح و کلنگ زنی پروژه هایی به ارزش ۲۲۰۰ میلیارد تومان در پردیس
 
بنابراین گزارش، صبح امروز مراسم بهره‌برداری و کلنگ زنی ۲۲۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر جدید پردیس شامل افتتاح یک درمانگاه، یک مدرسه، شش مجتمع تجاری، سه مخزن تامین آب، یک خط انتقال آب، یک خط انتقال فاضلاب، دو ایستگاه پمپاژ فاضلاب و کلنگ زنی پروژه‌های مشارکتی از جمله یک مرکز تجاری، یک مرکز آموزشی، فضای سبز و سرای محله، مراکز درمانی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی، طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و برخی مسئولان محلی برگزار شد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایسنا، تاریخ انتشار:  15 تیر   1400، کدخبر:1400041510914 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین