پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
نماینده مردم شهرستان دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات کشاورزان شهرستان دیر پیگیری و رفع می‌شود.

شعارسال: سکینه الماسی پیش از ظهر دوشنبه در جمع کشاورزان بخش آبدان شهرستان دیر اظهار داشت: شهرستان دیر در بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالایی است و شاهد تولید برخی از محصولات مورد نیاز کشور در این منطقه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید توجه ویژه به قشر کشاورز داشته باشیم اضافه کرد: نیازسنجی از کشاورزان یکی از برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم و نشست‌هایی را برای این منظور با کشاورزان جنوب استان خواهیم داشت.

نماینده مردم شهرستان دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی خواستار راه‌اندازی کارگروه کشاورزی توسط کشاورزان در آبدان شد و بیان کرد: با ایجاد این کارگروه می‌توان مشکلات را به صورت جدی و زیربنایی بررسی و حل کرد.

*برداشت گوجه فرنگی از مزارع هشت بندی

تشریح مشکلات کشاورزان آبدان

یکی از نمایندگان کشاورزان آبدان نیز در این نشست به مشکلات این قشر اشاره کرد و گفت: یکی از عمده مشکلات آب است که در آینده نزدیک آب سفره های زیرزمینی خشک خواهد شد.

حیدر حاجیان خواستار احداث سد برای کنترل و مهار آب‌های سطحی به منظور تقویت سفره‌های زیر زمینی شد و بیان کرد: کود و سم از نیازهای کشاورزان است که کمتر توسط دولت تامین می‌شود.

یکی دیگر از کشاورزان نیز گفت: توجه به بیمه کشاورزان همانند مشاغل دیگر باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا کشاورزان از امنیت شغلی بیشتری برخوردار شوند.

یعقوب کرمی اشتغال را یکی از مهم‌ترین نیازها عنوان کرد و افزود: دولت باید با دادن وام‌های با بهره کم در راستای توسعه اشتغال به کشاورزان کمک کند.

کرمی خواستار سندار شدن زمین کشاورزی و همچنین بیمه محصولات شد و از نماینده مردم خواست در حد امکان وزیر یا معاون وزیر جهاد کشاورزی را به بخش آبدان دعوت کند تا به مشکلات کشاورزان رسیدگی کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی آینه جم، تاریخ انتشار: 14تیر1395، کدخبر: 16709: www.ayenejam.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین