پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی به ادعاهای اخیر آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای آدم‌ربایی در خاک این کشور پاسخ داد.
شعارسال:  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در توئیتی نوشت: افراد مسلح وابسته به ایالات‌متحده نقشه‌هایی را درون خاک ایالات متحده طراحی می‌کنند تا رهبران را در‌هائیتی و ونزوئلا ترور کنند، آن هم در حالی که دولت آمریکا مشغول پوشاندن روابط مجرمانه‌اش، از طریق اتهام‌زنی به دیگران در خصوص یک عملیات به وضوح بچگانه و مضحک ربایش است. به گزارش ایسنا، وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که چهار ایرانی به دسیسه برای ربودن «یک خبرنگار مستقر در بروکلین» متهم شده‌اند.
 
 
 
ظریف در توئیتی به اتهام آمریکا پاسخ داد
 
 

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده است که چهار ایرانی برنامه داشتند «خبرنگاری ایرانی‌الاصل را به خاطر تحریک افکار عمومی در ایران و سراسر جهان نسبت به تغییر قوانین و رویه حکومت ایران» بربایند.
پیشتر سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هم  در این خصوص گفته بود: این ادعای جدید دولت آمریکا که دشمنی آشکار و پنهانش با ایران بر کسی پوشیده نیست، آن‌قدر بی‌پایه و مضحک است که واقعا ارزش پاسخگویی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این اولین بار نیست که آمریکا به این قبیل سناریوسازی‌های هالیوودی که تنها هدف آن احیای ناامیدانه مهره‌های سوخته و بی‌ارزش‌شده خود است، مبادرت می‌ورزد.
خطیب‌زاده تاکید کرد: البته از آمریکایی که تاریخ کوتاهش مملو از ترور، آدم‌ربایی و خرابکاری در کشور‌های دیگر است، چنین داستان‌سرایی‌های خیالی بعید نیست، ولی مقامات آمریکایی این بار با این طراحی و پیرنگ ساده‌لوحانه واقعا به شعور جهانیان توهین کرده‌اند.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه جهان‌صنعت، تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۹۱۴۰۹، jahanesanat.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین