پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز (جمعه) ۱۱ فروردین ماه اظهارات «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر توافق با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان درباره «تشکیل یک جبهه متحد علیه ایران» را سند دیگری از نیات شوم رژیم صهیونیستی برای تبدیل خاک جمهوری آذربایجان به عرصه تهدید علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران خواند و آن را قویا محکوم کرد.

شعارسال: تهران نسبت به موضع‌گیری موهوم وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر توافق با باکو علیه ایران هشدار داد. «الی کوهن»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار اخیر خود با «جیحون بایراموف»، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در تل‌آویو مدعی شده است که تل آویو و باکو درک مشترکی از تهدید‌های ایران دارند. این مقام اسرائیلی در این دیدار که به مناسبت افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در تل‌آویو صورت گرفته همچنین از تشکیل جبهه متحد علیه ایران سخن به میان آورده است.

نسبت به توطئه صهیونیست‌ها از خاک آذربایجان بی تفاوت نمی‌مانیم

در پی طرح این مواضع ادعایی بود که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از سکوت جمهوری آذربایجان نسبت به اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و آن را مهر تأیید ضمنی سخنان مقام صهیونیستی در این باره خواند. ناصر کنعانی اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره تشکیل جبهه متحد ضدایرانی و نیز اظهارات بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان درخصوص محتوای گفتگو‌ها و «مرحله جدید شراکت استراتژیک» بین جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی را تأیید ضمنی جهت‌گیری ضدایرانی همکاری‌های آن‌ها دانست و خواستار توضیح مقامات آذربایجانی در این رابطه شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر پیوند ناگسستنی تاریخی و دینی بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان افزود: «جمهوری اسلامی ایران همواره کوشیده تا تلاش بدخواهان برای ایجاد فاصله بین دو کشور همسایه را ناکام بگذارد و از دولت آذربایجان نیز انتظار می‌رود از دامی که دشمنان روابط دو کشور پهن کرده‌اند، دوری کند». او تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نسبت به توطئه رژیم صهیونیستی علیه خود از خاک جمهوری آذربایجان بی‌تفاوت بماند».

*ادامه اتهام‌زنی

هشدار تهران به نزدیکی بحث‌برانگیز باکو به تل‌آویو با سمت و سوی ضد ایرانی در حالی صورت گرفته که چند روز پیش «آیهان حاجی‌زاده»، سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان مدعی شده بود که ایران در ترور ناکام «فاضل مصطفی»، رهبر حزب نظام بزرگ و نماینده پارلمان آذربایجان نقش دارد. ادعایی که در روز‌های اخیر از سوی برخی رسانه‌های آذربایجانی هم تکرار شد.

در حالی که مقام‌های دیپلماتیک جمهوری آذربایجان با طرح چنین مواضعی به فضاسازی رسانه‌های آذربایجانی علیه کشورمان دامن می‌زنند، سفارت جمهوری اسلامی در باکو با ارسال یادداشت اعتراض شدیداللحنی به وزارت امور خارجه این کشور نسبت به تداوم اقدامات خارج از نزاکت و توهین‌آمیز توسط برخی رسانه‌های جمهوری آذربایجان اعتراض کرد و ضمن درخواست توقف این روند و جبران آن، نسبت به عواقب منفی و خسارت‌بار تداوم این بداخلاقی رسانه‌ای بر مناسبات آتی دو کشور هشدار داد.

اما این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه باکو هشدار اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه را مواضعی علیه آذربایجان خوانده و مدعی شده که کشورش هرگز اجازه نداده از خاک سرزمینش علیه کشور‌های ثالث استفاده شود.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایران آنلاین، تاریخ انتشار: 14فروردین1402، کدخبر: 18383، ion.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین