پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کتاب “ایران و جمهوری آذربایجان: واگرایی در بستر تعارض منافع” به همت انتشارات دولتمرد به چاپ رسیده و نویسنده آن سعید خاوری نژاداست. در معرفی این اثر آمده است: اثر حاضر در صدد ارائه تصویری از فرصت‌ها و چالش‌های موجود در روابط متقابل ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان دو همسایه می‌باشد که حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی را شامل می‌شود.

شعارسال: کتاب “ایران و جمهوری آذربایجان: واگرایی در بستر تعارض منافع” به همت انتشارات دولتمرد به چاپ رسیده و نویسنده آن سعید خاوری نژاد است.

ایران و جمهوری آذربایجان: واگرایی در بستر تعارض منافع

در معرفی این اثر آمده است: اثر حاضر در صدد ارائه تصویری از فرصت‌ها و چالش‌های موجود در روابط متقابل ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان دو همسایه می‌باشد که حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی را شامل می‌شود.

این کتاب بیان می‌کند که چالش‌های موجود در روابط دو کشور باعث می‌شود آذربایجان و سیاست خارجی آن در قبال همسایگان خزری، منطقه‌ای و قدرت‌های جهانی، به امری قابل تأمل و شایسته واکاوی دقیق تبدیل شود و این کشور را از حیث دلیل اتخاذ چنین سیاست‌های اغلب واگرایانه ای، در کانون توجه قرار دهد.
هدف اثر حاضر، سیر در اشتراکات و اختلافات در منافع ملی ایران و آذربایجان و تعیین چارچوبی جهت توضیح تشدید واگرایی در روابط آن دو می‌باشد. چنین چارچوبی در صدد آن است که با استفاده از تحلیل فرصت‌ها و چالش‌های رابطه دو کشور و پیامد‌های آن، امکان تجزیه و تحلیل بهتر مناسبات و درک نقش عوامل گوناگون، به ویژه منافع ملی را در سوگیری سیاستگذاری‌های هر یک از این دو کشور فراهم کند.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیارمیرزا، تاریخ انتشار: 17فروردین1402، کدخبر: 770532، diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین