پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸
«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه (13 آبان/3 نوامبر) و در سالروز تسخیر لانه جاسوسی در تهران در سال 1358، در نامه ای به کنگره این کشور اعلام کرد که وضع ملی اضطراری علیه ایران که پس از این حادثه برقرار شده بود را تمدید کرده است.

شعارسال: تارنمای هفته نامه «واشنگتن اگزمینر« (Washington Examiner)، چاپ واشنگتن دی سی که نشریه ای محافظه کار است، در نوشتاری به قلم «نیکول دوران» (Nicole Duran)، خبرنگار این نشریه در کاخ سفید در این باره نوشت:

«با وجودی دستیابی به توافق با ایران مبنی بر برچیدن برنامه تسلیحات هسته ای این کشور، اوباما برای لغو وضعیت اضطراری ملی علیه جمهوری اسلامی آماده نیست. وی روز پنجشنبه (13 آبان ماه برابر با 3 نوامبر) در نامه ای به کنگره اعلام کرد وضعیت اضطراری ملی را در خصوص ایران تمدید کرده است. این وضعیت ابتدا در 14 نوامبر سال 1979 (13 آبان ماه سال 1358 شمسی) و بعد از اینکه دانشجویان به سفارت آمریکا در تهران حمله کردند و 52 نفر را طی 444 روز گروگان گرفتند، وضع شد.»

به نوشته این تارنما، اوباما در نامه خود نوشته است:

«روابط ما با ایران هنوز به عادت عادی بازنگشته است و روند اجرای توافقنامه ها با ایران در تاریخ 19 ژانویه 1981 (29 دی 1359)، هنوز در جریان است. به همین دلیل من تصمیم گرفته ام که ادامه وضعیت اضطراری ملی در خصوص ایران ضروری است.»

«قرارداد الجزایر» سال 1975 (1353 خورشیدی) میان رژیم پهلوی و دیکتاتور معدوم عراق ـ «صدام حسین» با هدف تقسیم آب رودخانه «اروندرود» و ترسیم خط مرزی دو کشور با نظارت «هواری بومدین» ـ رییس‌جمهور وقت الجزایر ـ به امضا رسید، اما «بیانیه الجزایر» در 29 دی 1359 برای حل و فصل مسائل سیاسی، نظامی و مالی بین ایران و آمریکا میان نمایندگان دولت‌های وقت ایران و آمریکا به امضا رسید.

444 روز بازداشت 52 دیپلمات آمریکایی به جرم جاسوسی در ایران و مسدود شدن دارایی‌های ایران در آمریکا و لزوم احتراز از ایجاد برخوردهای جدی‌تر، مهم‌ترین دلایل امضای این بیانیه را تشکیل می‌دهد. برخی مفاد این بیانیه هنوز هم معتبر و میان ایران و آمریکا در حال اجراست.

اوباما سال گذشته این قانون را در مورخه 18 آبان تمدید کرده بود اما امسال روز 13 آبان را برای این کار انتخاب کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 14 آبان 1395، کدمطلب: 82293909 (5647830) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
سگ زرد برادر شغال است. چه کلینتون و چه ترامپ. یادمون نرفته، وقتی که اوباما داشت سرکار می اومد می گفتن که این مسلمان زاده است. اسمش حسین داره . از بقیه بهتره و ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین