پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱
روحانی گفت: باید مشکلات مردم حل شود، اعتراض، حق روشن مردم است، تعداد اندک چند ۱۰ نفر را کنار می‌گذاریم، بقیه مردم اعتراض به‌حقی داشتند که می‌خواستند مشکلات کشاورزی، نخلستان‌ها و دام‌هایشان حل شود.
شعار سال: حجت‌الاسلام المسلمین حسن روحانی در هشتاد و چهارمین برنامه افتتاح طرح‌های ملی وزارت نیرو پس از استماع گزارش وزیر نیرو از سفر به خوزستان، گفت: برای همه ما مردم خوزستان و خود خوزستان دارای ابعاد و اهمیت ویژه‌ای است؛ خوزستان سرزمین زرخیز و استان مرزی و بسیار مهم ما است و مردم خوب این سرزمین همواره مدافع خوبی از ایران اسلامی و مردم خود بوده‌اند.

وی ادامه داد: این روز‌ها مشکلاتی برای زندگی مردم استان خوزستان از لحاظ آب و شدت گرمای موجود را شاهدیم که این شدت گرما موجب کم شدن ورودی سد‌های آب‌ها شده و در مجموع مردم مشکلاتی پیدا کردند که بخشی از این مشکلات کم شده است.

ریس جمهوری اظهار کرد: با حضور آقای جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری، وزیر نیرو و سایر مسئولان امیدوارم بقیه مشکلات در روز‌های آینده تخفیف یابد و مسائلی که نسبت به خوزستان باید حل و فصل شود، طبق دستوری که دیروز مقام معظم رهبری داده‌اند، ادامه پیدا کند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه آب در شهرستان‌های بابل، بابلسر و خلخال اظهار کرد: آب آشامیدنی بعد از اکسیژن و هوا برای ما بسیار مهم است، چون به سلامت و زندگی مردم وابسته است. یکی از خدمات بسیار خوبی که وزارت نیرو از آغاز دنبال کرده و در سال‌های اخیر به اطلاع مردم رسیده، این است که هر روز و هر هفته بخشی از کشور از آب سالم تصفیه شده استفاده می‌کنند که امیدوارم افتتاح همزمان این تصفیه خانه‌ها برای مردم مازندران، اردبیل، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری مبارک باشد.

وی بعد از اعلام دستور بهره‌برداری از سد هایقر استان فارس اظهار کرد: سد هایقر با شروع بارندگی‌های امسال می‌تواند هم آب لازم را برای منطقه حفظ و هم از سیلاب در شرایط خطر جلوگیری کند. این سد ۲۲۷ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که سدی بزرگ و جزو سد‌های ملی است. هایقر آخرین سدی است که در دولت دوازدهم به اتمام می‌رسد.

رییس جمهوری با بیان اینکه مجموعا در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۵۷ سد ملی، تکمیل و بهره‌برداری شده است، یادآور شد: از قبل و بعد انقلاب تا قبل دولت یازدهم ۱۴۴ سد در کشور وجود داشت که در این دو دولت ۵۷ سد به بهره‌برداری رسیده است و این سد‌ها برای حفظ آب و خاک و در سیل هم برای حفظ جان مردم بسیار مهم است. این سد‌ها برای کشاورزی، صنعت و آب آشامیدنی اهمیت فراوانی دارد.

وی بعد از اعلام دستور بهره‌برداری از ۱۳ طرح نیروگاه تجدیدپذیر در ۹ استان، اظهار کرد: بسیار مهم است به سمت نیروگاه‌ها و امکانات تجدیدپذیری برویم که به سوخت و آب نیازی نداشته باشند و گرمای تابستان نه تنها تاثیر منفی روی آن‌ها نگذارد بلکه تاثیری مثبت داشته باشد.

روحانی گفت: همچنین در مجموع بتوانند هم به مردم از لحاظ نیازمندی‌ها به برق و هم به محیط زیست از لحاظ سلامت محیط زیست کمک کنند و در انرژی کشور موجب صرفه جویی شوند.

روحانی با بیان اینکه در کشور ما برخی نقاط نیروگاه‌های بادی و در بسیاری از نقاط و شاید همه نقاط نیروگاه‌های خورشیدی و همچنین نیروگاه‌های برقابی در مقیاس کوچک، فراوان داریم، یادآور شد: رودخانه‌ها می‌توانند نیروگاه‌های برقابی کوچک را به حرکت دربیاورند. همه این‌ها می‌تواند در روز‌های سخت کم برقی مفید باشد و در واقع کار بسیار ارزشمندی در حال انجام است.

رییس جمهوری با اشاره به حضور معاون اول و وزرا در استان خوزستان، گفت: تلاش داریم تا مشکلات این استان حل شود. در سال ۹۹ بخش بزرگی از اعتبارات مربوط به آبرسانی به دزفول، اندیمشک، شادگان، مسجدسلیمان، آبادان، خرمشهر، ایذه و باغملک بود که پرداخت شد، البته باید کار‌های بیشتری انجام شود. در این دولت کار عظیمی برای توسعه کشاورزی در استان خوزستان انجام دادیم.
 
باید مشکلات مردم حل شود، اعتراض، حق روشن مردم است

وی با بیان اینکه برای توسعه کانال‌کشی و زهکشی در استان خوزستان اقدامات مهمی انجام شد، ادامه داد: ۲۹۵هزار هکتار زمین کشاورزی در استان خوزستان و بخشی در ایلام کانال‌کشی و زهکشی شد که تحولی بزرگ در کشاورزی خوزستان است.

روحانی با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه آزاد اروند یادآور شد: این اقدامات موجب گشایش بزرگی در جنوب خوزستان شده است. در زمینه آب و فاضلاب خوزستان نیز اقدامات مهمی در چندین سال اخیر انجام شده است. برای افتتاح چندین طرح فاضلاب، بنده شخصاً در استان خوزستان حضور یافته‌ام. طرح غدیر، آب آشامیدنی را از سد دز به اهواز، خرمشهر و آبادان رساند. علی‌رغم همه تلاش‌ها، مشکلات این استان پایان نیافته است.

رئیس‌جمهوری افزود: قبلاً باران در خوزستان می‌بارید و بعد از آن گرد و خاک و کل برق استان قطع می‌شد و مردم مدت‌ها دچار مشکل تأمین برق در سال‌های ۹۶ و ۹۷ بودند. همه قرقره‌های مسیر انتقال برق تعویض شد؛ کار بزرگی بود که ماه‌ها گرفتار آن بودیم. مدت طولانی خوزستان دچار مشکل گرد و غبار بود که برای حل این مشکل، بخش بزرگی از جنوب خوزستان نهال‌کاری شد.

وی با تاکید بر اینکه کارنامه دولت‌های یازدهم و دوازدهم نسبت به خوزستان قابل قبول است، گفت: اگر امسال دچار خشکسالی که در ۵۰ سال اخیر بی‌نظیر است، نمی‌شدیم این مشکلات ایجاد نمی‌شد.

روحانی تصریح کرد: باید مشکلات مردم حل شود، اعتراض، حق روشن مردم است، تعداد اندک چند ۱۰ نفر را کنار می‌گذاریم، بقیه مردم اعتراض به‌حقی داشتند که می‌خواستند مشکلات کشاورزی، نخلستان‌ها و دام‌هایشان حل شود؛ حق آن‌ها بود. مسئولان نیز همه تلاش خود را به کار گرفتند.

رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۲۰هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شد، گفت: صنعت کشور در طول چهار سال اخیر علی‌رغم جنگ اقتصادی، توسعه خوبی پیدا کرد. توسعه صنعتی در دو سال اخیر به طور طبیعی مصرف برق را افزایش می‌دهد. امسال به دلیل گرمای هوا و کاهش ظرفیت آب سدها، مشکل تأمین برق ایجاد شده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تأمین برق خانگی مردم دچار مشکل شده است، گفت: پیش بینی این است که دو هفته آینده گرمای شدید ادامه دارد و بعد از آن از این شرایط عبور خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در عرض دو سال اخیر وزارت نیرو برای آب و برق کشور ۱۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است، اظهار کرد: همه سرمایه گذاری‌ها طی دو سال گذشته به افتتاح رسیده است. امروز نیز پروژه‌هایی با ارزش دو هزار میلیارد تومان به افتتاح رسید.

وی افزود: در طول این مدت سد‌های مهمی در نقاط مرزی در استان‌های مختلف ساخته شد. آب شیرین به منطقه شرق کشور فرستاده شد که جزو طرح‌های بی نظیر تاریخ ایران بود. با افتتاح حدود ۳۰ هزار میلیارد تومانی در یک روز آب را از خلیج فارس به استان هرمزگان، یزد و کرمان رساندیم.

روحانی در پایان اظهار کرد: این طرح برای استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی در سال‌های آینده ادامه خواهد یافت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۰۵۰۲۰۰۶۵۴، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین