پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۵۲۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
اینکه برای رونق بخشی به بازار دستکاری شده بورس به هر اقدام نادرست دیگری دست بزنیم، بدون تعارف این بازار را به بازار قمار (اقدام مبتنی بر شانس و طمع و نه تدبیر و سازندگی) نزدیک می‌کند. رئیس سازمان بورس، با کدامین منطق قصد دستکاری مجدد در دامنه نوسان را دارد؟ بورس ایران نیازمند فساد ستیزی، شفاف سازی، اصطلاح ساختار و ارتقا سلامت است.
شعارسال: مدتی است که دیگر سهامداران شاهد تصمیمات آنی و دستورات بورسی آخر هفته‌ای نیستند و کمی بازار سهام جان گرفته است. در همین حال مدیر سازمان بورس نیز بار دیگر از قطعی بودن افزایش دامنه نوسان بورس سخن گفته است.

اما محمد علی دهقان دهنوی در گفتگوی اخیر رادیویی خود دقیقا چه گفته است؟ بخش‌های مهم صحبت‌های او در زیر آمده است:
 
 
افزایش دامنه نوسان در بورس با کدامین توجیه؟


ـ یکی از برنامه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار که البته موضوع جدیدی نیز نیست، افزایش دامنه نوسان است. این موضوع کاملا قطعی و شیوه و روش اجرای آن در دست بررسی است.

ـ در همین راستا برنامه جامعی در مرکز پژوهش سازمان بورس در حال اجرا است و برای اینکه افزایش دامنه نوسان به صورت تدریجی و نظام‌مند باشد، طرحی در دست بررسی است.

ـ ما تغییر دامنه نوسان در سال گذشته به منفی ۲ و مثبت ۶ را داشتیم که کاهش دامنه نوسان در آن برهه از زمان، برای یک دوره کوتاه‌مدت و به صورت موقت و محدود انجام شد. همزمان با این اتفاق، طبق مصوبه شورای‌عالی بورس و مصوبات بعدی شورا، دامنه نوسان برای کنترل رفتار‌های هیجانی و بازگشت آرامش به بازار، بازتر شد. البته پس از بازتر کردن دامنه نوسان، دوباره به حالت پیشین برگردانده شد.

ـ با کامل شدن مطالعات بر دامنه نوسان، خروجی این مطالعه در اختیار فعالان و صاحب‌نظران بازار سرمایه قرار داده می‌شود تا به اجماع کاملی برسیم و طرح مناسب و خوبی را اجرا کنیم.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت گسترش، تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۸۹۲۲۸، gostaresh.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
0
0
امیدواریم که برای بورس کشور تصمیمات درستی گرفته شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین