پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۵۴۳۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت باید اولویت اول خود را مسئله تورم قرار دهد و از افزایش نقدینگی جلوگیری کند، ولی، چون کسری بودجه داریم این امر حاصل نمی‌شود.
شعارسال: ابراهیم بهادرانی در گفت‌وگویی، درباره مهم‌ترین اولویت دولت برای اقتصاد کشور گفت: تورم بالای ۴۰ درصد که به مردم تحمیل شده از اولویت‌های مهم، اقتصاد کشور بوده و بزرگترین چالش اقتصادی مملکت مسئله تورم است، زیرا این مسئله خانواده‌ها، بنگاه‌ها، سرمایه‌گذاران و دولت را دچار مشکل کرده است.

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: چندین سال در این مملکت، بودجه‌هایی را تنظیم کرده که درآمد‌ها، کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد. به نظر بنده جناب رئیسی، در این ۱۰ فرمان خود مسئله تورم را باید در اولویت قرار می‌دادند و بعد از مسئله کرونا، تورم در اولویت اول قرار می‌گرفت.

وی افزود: میانگین تورم در دنیا زیر سه درصد بوده، ولی در کشور ما بالای ۴۰ درصد است و با این وجود ما در دنیای دیگر حرفی برای گفتن نداریم.
 
 
جلوگیری از نقدینگی و تورم دو موضوع جدی در دولت سیزدهم

بهادرانی بیان کرد: در نتیجه، وجود تورم باعث می‌شود که مردم هر روز فقیر‌تر و سرمایه‌گذاری کمتر شود. همچنین تورم تولید و اقتصاد را دچار مشکل می‌کند.

وی اظهار کرد: دولت باید اولویت اول خود را مسئله تورم قرار دهد و از افزایش نقدینگی جلوگیری کند، ولی، چون کسری بودجه داریم این امر حاصل نمی‌شود.

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: از نظر بنده بودجه را، که نسبت به سال قبل رشد ۳ برابری داده‌اند باید در هزینه‌های قابل صرفه جویی، صرفه‌جویی کنند و درآمد‌های قابل افزایش را نیز افزایش دهند و بی دلیل درآمد ایجاد نکنند.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۹۱۴۲۸، gostaresh.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین