پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۵۶۳۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۸
یک نکته کلیدی هم در این صورت مالی قابل تامل است و آن پرداخت یک میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان به عنوان کمک به ارگان‌ها و اعانات به نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف که البته نامی هم از آنان منتشر نگردیده است.
شعارسال: قانون می‌گوید دارندگان کارت بازرگانی موظفند سه هزارم درآمد مشمول مالیات خود را به اتاق بازرگانی بدهند؛ این قانون حدود ۳۰ سال است که درحال اجراست و به عنوان مثال بنابر آمار‌های رسمی شرکت نفت پارس، این گروه در سال ۱۳۹۹، بیش از ۵ میلیارد تومان به این نهاد بخش خصوصی واریز کرده، اما نکته آین‌جاست که این تنها شرکتی نیست که مکلّف به واریز این مبلغ است و اغلب شرکت‌های فعال بالاخص در امر صادرات موظف به پرداخت این مبالغ هستند که قطعا جمع کردن آنان، رقمی غیرقابل باور را به تصویر خواهد کشید؛ رقمی که هیچگونه شفافیت روشنی در خصوص نحوه هزینه کرد آن توسط اتاق بازرگانی در اختیار نیست!

بنابرقانون مصوب مجلس در ۲۵ آبانماه ۱۳۷۲، سه هزارم درآمد مشمول مالیات مندرج در برگ تشخیص و یا قطعی دارندگان کارت بازرگانی می‌بایست به عنوان سهم سه در هزار اتاق بازرگانی به این نهاد پرداخت گردد.
این درحالی است که بنابر آمار‌های منتشرشده و بنابر صورت‌های مالی شرکت نفت پارس، رقمی بالغ بر ۵ میلیارد و ۸۵۲ میلیون تومان در سال گذشته ازسوی این گروه به اتاق بازرگانی پرداخت گردیده است. البته یک نکته کلیدی هم در این صورت مالی قابل تامل است و آن پرداخت یک میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان به عنوان کمک به ارگان‌ها و اعانات به نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف که البته نامی هم از آنان منتشر نگردیده است.
به هرحال آنچه دراین بین بیش از دیگر موارد مذکور حائز اهمیت است آنکه طی ۳۰ سال گذشته اتاق بازرگانی با این پرداخت‌ها چه کرده و این منابع به کجا سرازیر گردیده که رد شفافی از آنان وجود ندارد؟ شاید بهتر باشد نهاد‌های نظارتی خواستار پاسخگویی شفاف مسوولان این اتاق به این ابهام بزرگ باشند!


شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نفتی‌ها، تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۴۱۱۲۶، naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین