پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۳۵۵۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت باید به این موضوع توجه کند که صرفا فقط بحث صادرات یا کمیت و وزن صادرات مهم نیست، بلکه تجاری سازی باید یک موضوع مهم باشد. چرا فرش ایرانی به کمترین قیمت جهانی به فروش برسد، اما سود آن نصیب دلالان بین المللی شود. چرا به دلیل بسته بندی‌های غیر مرغوب و فاقد فاکتور‌های تاثیر گذار در بسته بندی، زعفران ایرانی از ایران به افغانستان و به اسپانیا می‌رود و خارجی‌ها صاحب درآمد‌های کلانی شوند و تولید کننده و صادر کننده ما کمترین سود را داشته باشند؟
شعار سال: اعضای کابینه آقای رئیسی مشخص و به مجلس پیشنهاد شده اند تا در معرض رای و انتخاب نمایندگان مجلس قرار بگیرند. چند روزی است که رسانه‌ها به زعم خود در حال تحلیل و بررسی صلاحیت اعضای پیشنهادی کابینه هستند تا خروجی نظرات آن‌ها بر نظر نمایندگان مجلس تاثیر بگذارد. فارغ از آنچه درباره صلاحیت‌ها تایید یا رد می‌شود موضوع مهمی که سید تقی حجازی؛ عضو اتاق بازرگانی ایران درباره اهمیت توجه به حل چالش‌های اقتصادی مطرح می‌کند، باید مبنای کار همه کسانی باشد که خود را دلسوز انقلاب ومردم می‌دانند. حجازی این موارد را در گفتگو با دانشجو بیان کرده است که در ادامه تقدیم می‌شود.

فعال اقتصادی و عضو اتاق صنایع، معادن، بازرگانی و کشاورزی ایران درخصوص کابینه آقای رئیسی و اولویت‌های امروز اقتصاد ایران گفت: قبل از اینکه بخواهیم درباره کابینه پیشنهادی آقای رئیس جمهور حرف بزنیم، بهتر است به این موضوع مهم دقت کنیم که وقتی برای تخریب همدیگر نداریم. هر چه قدر اصرار بر تخریب هم در فضای جریانات سیاسی و بازی‌هایی از این دست داشته باشیم قطعا انرژی مسوولان و توانمندان برای حل مشکلات اقتصادی از دست می‌رود؛ لذا این وسط تنها اتفاقی که می‌افتد انرژی‌هایی که باید در راستای حل معضلات اقتصادی به کار گرفته شود، صرف تخریب همدیگر می‌شود. موضوعی که امید و اطمینان مردم را نسبت به کلیه سیاسیون از بین می‌برد بنابراین به جای هر گونه سیاسی کاری و توجه به منافع فردی و جناحی، باید مصلحت سنجی کرد آن هم در راستای تقویت اعتماد عمومی و به نفع همه‌ی مردم کشور.

وی دراین باره گفت: هر گونه عدم همکاری با دولت برای انجام فعالیت‌های اقتصادی به نفع آحاد مختلف جامعه، مانع بزرگی در برابر توفیقات بیشتر در حل و فصل مسائل اقتصادی است. رقابت در فضای سیاسی که به اقتصاد کشور ضربه بزند به هیچ وجه مصلحت نیست و نباید این موضوع همه گیر شود چرا که مانع بهتر شدن امورات اقتصادی کشور می‌شود؛ لذا امیدواریم هر مدیری و هر فردی بسته به توانایی‌های خود برای رشد اقتصادی کشور حاضر باشد و کمک کننده و کمک دهنده به این موضوع.
 
تجاری‌سازی باید یک موضوع مهم در دولت سیزدهم باشد

سید تقی حجازی درباره رونق تولید به دولت و مسوولین کشور خاطر نشان کرد: مهمترین موضوعی که تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی و سیستم حاکمه کشور باید دنبال کنند، مساله تولید است. متاسفانه یکی از شعار‌های کلی مسوولین تا کنون حمایت از تولید و رونق تولید بوده در حالی که از جنس تولید نیستند، بلکه تجارت محورند. در حالی که می‌بایست اول از جنس تولید باشیم تا مشکلات کشور کاهش بیابد.

وی در ادامه توضیح داد: بنده امیدوارم دولت جدید رویکرد خوبی به مساله تولید خواهد داشت. یا اینگونه بیان کنم که دولت برای کاهش فشار‌های اقتصادی خود و مردم چاره‌ای غیر از نگاه جدی به مساله تولید ندارد. برای این منظور دولت آقای رئیسی بعد از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی باید به سرعت موانع ریشه‌ای پیش روی کسب و کار را بردارد. دغدغه‌های تولید کنندگان و مشکلات کنونی تولید را رفع کند و مسائل ریشه‌ای که تاثیرات منفی درروند تولید به جا می‌گذارند را به طور کامل از بین ببرد. هر چند این موضوع یک پروسه زمان بر است، اما دولت حتی یک ساعت هم نباید دراین موضوع اهمال کاری وبی توجهی داشته باشد.

عضو اتاق بازرگانی ایران درادامه خاطر نشان شد: وقتی مجموعه دولت منافع اقتصادی را برای همه‌ی مردم ببیند قطعا براساس مصلحت به سمت افزایش رضایت عمومی مردم با افزایش تولید و ایجاد اشتغال حرکت می‌کند. ضمن اینکه برقراری ارتباطات اقتصادی و تجاری در دنیای امروز با توسعه صادرات نیز یک موضوع مهم است که باید در راس امور فعالیت‌های دولت قرار بگیرد.
 
تجاری‌سازی باید یک موضوع مهم در دولت سیزدهم باشد

حجازی دراین باره خاطر نشان کرد: دولت باید به این موضوع توجه کند که صرفا فقط بحث صادرات یا کمیت و وزن صادرات مهم نیست، بلکه تجاری سازی باید یک موضوع مهم باشد. چرا فرش ایرانی به کمترین قیمت جهانی به فروش برسد، اما سود آن نصیب دلالان بین المللی شود. چرا به دلیل بسته بندی‌های غیر مرغوب و فاقد فاکتور‌های تاثیر گذار در بسته بندی، زعفران ایرانی از ایران به افغانستان و به اسپانیا می‌رود و خارجی‌ها صاحب درآمد‌های کلانی شوند و تولید کننده و صادر کننده ما کمترین سود را داشته باشند؟ دولت باید با همکاری با مسوولان کانون ملی انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان این موارد را جست و جو کند. در امر صادرات و ریزه کاری‌های آن از بسته بندی مرغوب وبا کیفیت و مشتری پسند تا تعامل با تجار کشور‌های مختلف راه را برای صادرات ودرآمد‌های بیشتر صادر کننده و تولید کننده ایرانی باز کند. دولت برای این مساله مهم باید وارد عمل شود چرا که متاسفانه سود اصلی به جای اینکه به تولید کننده و صادر کننده ایرانی برسد، نصیب شرکت‌های واسطه‌ای اماراتی، افغان و عراقی می‌شود، لذا دولت برای حل مسائل اقتصادی با چالش‌های زیادی مواجه است که وقت دولت نباید صرف سیاسی کاری شود، بلکه باید به این موارد پرداخته شود تا برای اقتصاد کشور آورده‌های خوبی به دنبال داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۹۵۷۲۴۳، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین