پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه جرم حاصل و زاییده عوامل متعددی است، گفت: موضوعاتی، چون اقتصاد، رفاه اجتماعی، تورم، فرهنگ در این زمینه بسیار موثر هستند و به عبارتی این مولفه‌ها در کاهش یا افزایش جرم تاثیرگذارند.

شعار سال:سردار "مهدی معصوم‌بیگی" رییس پلیس پیشگیری ناجا درباره کمبود کلانتری‌ها گفت: اگر قرار باشد با استانداردهای جهانی آمار کلانتری‌ها را مقایسه کنیم، طبیعی است که کمبود‌‌هایی وجود دارد. در استانداردهای جهانی به ازای هر هزار نفر حدود ۵ تا ۹ نفر پلیس وجود دارد که ما با این میزان فاصله معناداری داریم. همچنین براساس استانداردها باید هر دهستان دارای پاسگاه بوده و در شهرها نیز از تعداد کلانتری‌های مناسب برخوردار باشیم. در حال حاضر حدود ۵ هزار شهر و دهستان وجود دارد و ما با استانداردها فاصله داریم، اما این کمبودها توسط مجاهدت‌های شبانه‌روزی همکاران ما جبران می‌شود.
 
رییس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: بحث جرم تک مولفه‌ای نیست. جرم حاصل و زاییده عوامل متعددی است و مولفه‌هایی که در شکل‌گیری جرم موثر است در اختیار قوه قضاییه یا نیروی انتظامی نیست به طور مثال موضوعاتی چون اقتصاد، رفاه اجتماعی، تورم و فرهنگ در این زمینه بسیار موثر هستند و به عبارتی این مولفه‌ها در کاهش یا افزایش جرم تاثیرگذارند.
 
سردار معصوم‌بیگی با بیان اینکه نیروی انتظامی بر این مولفه‌ها تاثیر ندارد، گفت: آنچه برعهده نیروی انتظامی است تلاش شبانه‌روزی، اجرای برنامه‌‌های پاکسازی در نقاط آلوده و پوشش نقاط جرم‌خیز است که با تلاش و مجاهدت نیروی‌های پلیس در حال انجام است.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات اقتصادی و تورم در افزایش وقوع جرم موثر است؟ ادامه داد: وقوع جرم مولفه‌های متعددی دارد، یکی از این مولفه‌ها حوزه اقتصاد است و وقتی در جامعه با تورم مواجه هستیم و شرایط اقتصادی ناپایدار داریم، همانطور که شما هم اشاره کردید، اثر آن کاملا روشن است و حتما تاثیر دارد.
 
رییس پلیس پیشگیری ناجا در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه ایجاد کلانتری‌ها براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، آیا اقدامی برای جبران کمبود کلانتری‌ها خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: باید این اتفاق در سطح کشور و تهران بیفتد، البته پشتوانه مالی این موضوع خارج از عهده نیروی انتظامی است.
 
سردار معصوم‌بیگی با اشاره به شهادت دو تن از نیروهای پلیس تهران بزرگ در روزهای اخیر ادامه داد: شهید یاسرطاهری، جان خود را در مصاف با سارقان مسلح از دست داد. همچنین سرباز عزیزمان که هفته پیش به شهادت رسید، در مصاف با سارق مسلح با سلاح سرد جان خود را از دست داد. این موارد نشان از این دارد که نیروی انتظامی در وسط میدان حضور دارد و این حضور نیز عاشقانه است.
 
وی تصریح کرد: ما همه مولفه‌های مراقبتی را آموزش می‌دهیم و همه اقدامات لازم برای تامین جان نیروها انجام می‌شود، اما باز هم عده‌ای شهید می‌شوند. در حال حاضر در مصاف با سارقان، اراذل و اوباش، اشرار یک نبرد بین نیروی انتظامی و این افراد است. نیروی انتظامی برای اینکه امنیت مردم به مخاطره نیفتد، تمام تلاش خود را می‌کند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار:  20 مرداد   1400، کدخبر: 1116110، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین