پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲
یکی از زنان عضو هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان در قطر، تاکید کرد که جهان از کشورش روی گردانده و دولت آمریکا نیز آنها را تنها گذاشته است.
شعارسال: «فاطمه گیلانی»، عضو هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان در جریان مذاکرات با جنبش طالبان در شهر دوحه، پایتخت قطر، ضمن تاکید بر این که جهان از کشورش روی گردانده، اظهار داشت: واشنگتن، افغان‌ها را در رویارویی تنها گذاشت.

گیلانی در مصاحبه با بخش انگلیسی زبان آر تی در ادامه افزود: این جنگ ۴۳ سال است که ادامه دارد؛ کشور بی وقفه می‌سوزد؛ ما تنها سال‌های اندکی از صلح را دیدیم و هم اکنون جنگ دوباره شروع می‌شود.

این عضو هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان همچنین تصریح کرد: ما به آن چه آمریکا بدان فکر می‌کند اهمیتی نمی‌دهیم بلکه به آن چه ملت افغانستان بدان فکر می‌کنند اهمیت می‌دهیم؛ ما به یک سازش سیاسی نیاز داریم که برای کشورمان صلح را محقق سازد.

این در حالی است که فرستادگان آمریکا، روسیه، چین و کشور‌های دیگری (پنج شنبه) در یک بیانیه مشترک در پایان دور اخیر گفتگو‌های میان دولت افغانستان و جنبش طالبان در پایتخت قطر، خواهان تسریع در فرآیند صلح در این کشور به عنوان یک مسئله بسیار ضروری شدند.

آن‌ها در این بیانیه مشترک ضمن تاکید بر لزوم توقف فوری حملات به شهر‌ها و مراکز ولایت‌های افغانستان، بار دیگر خاطر نشان ساختند که در این کشور، هیچ گونه دولتی که با نیروی نظامی تحمیل شود را به رسمیت نخواهند شناخت و به تعهد خود برای کمک در بازسازی افغانستان پس از دستیابی به یک توافق سیاسی قابل اجرا نیز پایبند هستند.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۰۲۶۵۸، fa.shafaqna.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین