پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۶
نماینده مردم کاشمر در مجلس خواستار رسیدگی به موضوع شفافیت آراء در صحن علنی مجلس شد تا از ایجاد تعارض منافع و آسیب مردم جلوگیری شود.
شعارسال: محمدجواد نیک بین در جلسه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: وقتی هیأت رئیسه و رئیس مجلس اولویت‌های مورد نیاز کشور را رعایت نکنند، صحن مجلس به هم می‌ریزد. شفافیت آراء یکی از مسائلی است که نمایندگان در آستانه ورود به مجلس به مردم قول آن را دادند.

وی افزود: اگر شفافیت آراء تصویب شده بود امروز به جای سروصدا‌ها همه براساس منطق صحبت می‌کردند. ما باید توجه داشته باشیم که مساله تعارض منافع بسیار جدی است و با تصویب شفافیت از آسیب به منافع مردم جلوگیری می‌شود. خیلی از حرف‌هایی که رسانه‌ها مطرح می‌کنند یا توسط خودی‌ها و بی‌خودی‌ها مطرح می‌شود به خاطر عدم طرح شفافیت آراء است.

نیک‌بین ادامه داد: ابتدای کار مجلس موضوع کلیات شفافیت آراء رأی آورد، اما چندین ماه است که در کمیسیون تخصصی معطل مانده است لذا امیدوارم هر چه سریعتر این موضوع در دستور کار مجلس قرار گیرد؛ اگر این موضوع قبل از انتخاب وزرا صورت می‌گرفت خیلی بهتر بود.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیده‌بان ایران، تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۴۶۸۷، didbaniran.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین