پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: تا یک هفته آینده مشکلات مربوط به ترخیص کالا‌های باقی مانده در گمرک بندر امام باید پیگیری و برطرف شود.

شعار سال: حجت الاسلام صادق مردادی در جریان سفر به بندر امام، مشکلات پایانه‌های گمرکی این بندر را با حضور مدیران بنادر ودریانوردی خوزستان و ناظر گمرکات استان بررسی کرد.
 
وی با تاکید بر تسریع در روند ترخیص کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از گمرک بندر امام گفت: سلامت کالا‌های وارداتی باید توسط نهاد مربوطه با جدیت و سرعت بیشتری بررسی شود تا محصولات پس از ورود به این محدوده درگیر سنجش سلامت برای ورود به کشور نباشند.
 
وی با تعیین مهلت یک هفته‌ای برای بررسی و برطرف کردن مشکلات مربوط به ترخیص کالا‌های اساسی باقی مانده در این بندر افزود: مشکلات این مجموعه در حوزه‌های قانونی باید با مطرح شدن توسط مسئولان در مراجع بالاتر بررسی و حل شود.
 
وی گفت: رسوب کالاهای اساسی در حالی که بسیاری از واحدهای دامی و تولیدی با کمبود نهاده‌های دامی روبه‌رو هستند قابل قبول و پذیرش نیست.
 
رئیس کل دادگستری خوزستان در این سفر از ایستگاه‌های تخلیه، بارگیری و انبار‌های پایانه‌های غلات و کالا‌ها بازدید و بر روند ترخیص کالا‌های اساسی و غلات را نظارت و بررسی کرد.
 
حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.
 
این بندر راهبردی کشور سالانه ظرفیت تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد.
 
گفته می شود حدود 4.5 میلیون تن کالاهای اساسی و نهاده های دامی در انبارهای بندر امام و کشتی های پهلوگرفته در این بندرگاه وجود دارد.
 
در ماه‌های اخیر هیئتی از سوی رئیس جمهوری، وزیرکشور و راه وشهرسازی، گمرکات کل کشور، سازمان حمل و نقل و پایانه ها، دستگاه قضایی و بازرسی کشور به منظور رفع مشکلات مربوط به ترخیص و حمل کالاهای اساسی از بندر امام بازدید کردند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مانا ، تاریخ انتشار:  26 مرداد   1400، کدخبر: ، www.mana.ir90646

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین