پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۵۵۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
مشکلات اساسی که ساختار کلی سهام عدالت دارد و به علاوه وجود نداشتن یک برنامه مدون و مشخص در راستای آزادسازی این سهام، هر روز مشکلات عدیده‌ای را بر دوش سهامدارانش می‌گذارد.
شعارسال: هیچ یک از سهامداران این سهام چه آن‌هایی که روش مستقیم را برگزیدند و چه افرادی که به واسطه آشنا نبودن با بازار سرمایه روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، در حال حاضر دل خوشی از آزاد شدن سهام عدالت ندارند.

برخی از سهامداران که سال گذشته بخشی از سهام خود را به فروش رسانند، همچنان منتظر واریز پول‌شان هستند. بسیاری هنوز منتظرند که شرایط برای فروش سهام‌شان فراهم شود. برخی به واسطه مشکلات اقتصادی به استفاده از کارت اعتباری سهام عدالت دلخوش کردند و میلیون‌ها نفر نیز سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند و یک بار به حضور در مجامع این شرکت‌ها تشویق می‌شوند و یک بار شاهد لغو شدن این مجامع هستند. نماد ۱۲ شرکت سرمایه‌گذاری ماه‌هاست بسته شده و تکلیف این شرکت‌ها هنوز تعیین نشده است. از سویی مدیران بسیاری از این شرکت‌ها دسترسی خود را به سامانه کدال از دست داده‌اند و از سوی دیگر سازمان بورس نماد این شرکت‌ها را به دلیل افشا نکردن اطلاعات بر روی این سامانه تعلیق کرده است. درخواست‌های بسیاری از سوی مخاطبان ما برای پیگیری این مسائل و بسیاری چالش‌ها و دغدغه‌های دیگر مطرح شده است. با این حال برخلاف پیگیری‌های متعدد ما از تعدادی از مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، ابهامات موجود رفع نشد و پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای از سوی این مراجع دریافت نشد. در ادامه برخی مشکلات و سوالات مطرح شده از سوی مردم و پاسخ مسئولان مختلف به این ابهامات را می‌خوانید:

مردم: چرا هنوز پول فروش بخشی از سهام عدالت را که سال قبل فروختیم دریافت نکرده‌ایم؟

جواب مسئول: فروش سهام عدالت برای افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، متوقف شده است البته مردم می‌توانند درخواست فروش خود را به کارگزاری‌ها بدهند، اما به خاطر شرایط بازار، سازمان بورس تصمیم گرفته است فعلا فروش انجام نشود تا سازوکار جدیدی برای آن ابلاغ کند.

مردم: تکلیف آزادسازی ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت ما چیست؟

جواب مسئول: برای آزادسازی ۴۰ درصد باقیمانده باید منتظر ماند و دید دولت جدید چه برنامه‌ای دارد.

مردم: چرا ۱۳ شرکت غیربورسی موجود در سبد سهام عدالت ما تاکنون بورسی نشده‌اند؟

جواب مسئول: طبق مصوبه شورای عالی بورس باید یک شرکت هلدینگ تشکیل و دارایی‌ها به آن شرکت منتقل و آن هلدینگ در بورس پذیرفته شود. موسسان این هلدینگ را شورای عالی بورس تعیین کرده است.
 

ابهامات بی‌پایان یا شبکه فساد در سهام عدالت
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از صدای بورس، تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۴۳۶۹۶۶، www.sedayebourse.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین