پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۶۵۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
محمدپوریا بهشتی: سالهاست که جریان اصولگرا مدعی است اگر کار دست «جوانان مومن انقلابی» باشد، پیشرفت به کشور باز می‌گردد. آن‌ها مدعی هستند که دولت روحانی «دولت پیر و خسته‌ای» بود که توان کار نداشت. حالا در دومین سال بیانیه گام دوم فرصت برای تفکری که آن را «جوان مومن انقلابی»
شعار سال: سالهاست که جریان اصولگرا مدعی است اگر کار دست «جوانان مومن انقلابی» باشد، پیشرفت به کشور باز می‌گردد. آن‌ها مدعی هستند که دولت روحانی «دولت پیر و خسته‌ای» بود که توان کار نداشت. حالا در دومین سال بیانیه گام دوم فرصت برای تفکری که آن را «جوان مومن انقلابی» می‌خوانند کاملا فراهم است.

ابراهیم رئیسی تعدادی از آن‌ها را که مشخصا می‌توان آن‌ها را در وزارتخانه‌های کار، آموزش و پرورش و اقتصاد مشاهده کرد به مجلس معرفی کرده است.

وزیر کار دولت‌های اول و دوم روحانی کسانی بودند که سال‌ها سابقه وزارت داشتند. علی ربیعی در دولت اول و محمد شریعتمداری در دولت دوم سکاندار وزارتخانه‌ای بودند که هم مسئولیت رفاه را در جامعه برعهده داشت هم مسئولیت اشتغال و امور کارگری.
 
جوان مومن انقلابی در دولت رئیسی

حالا، اما جای آن‌ها جوانی به مجلس معرفی شده است که سابقه نظرات شاذی دارد که مشخصا در همین جوانان مومن انقلابی می‌توانیم ببینیم. کسانی که فکر می‌کنند با اجرای دستوری امور کار‌ها به پیش می‌روند و می‌توانند تحول ایجاد کنند. حالا نه فقط این وزیر و وزیر آموزش و پرورش (که سابقه‌ای در مدیریت اجرایی کلان ندارد) در معرض یک آزمون مهم قرار دارند، بلکه کلیت جریان حاکمیت با این آزمون روبه روست که آیا به آن‌ها در مجلس رای می‌دهند؟ آیا آن‌ها را واقعا شایسته فعالیت در این حوزه‌های می‌دانند؟ اگر آن‌ها در این مرحله حذف شوند یعنی مجموعه اصولگرایان در این سال‌ها تنها شعار می‌داد و در عمل به شعارهایش پایبند نبود.

اگر آن‌ها از این مرحله عبور کنند و به وزارت برسند وقت محک زدن ادعا‌های آن‌ها در عمل است. از نگاه ما که در بیرون این دولت نشستیم، آن‌ها یکبار این مسیر را در دولت احمدی نژاد طی کرده بودند. برای ما روشن است که این کابینه در واقع «کابینه سوم احمدی نژاد است» با این حال، باید دید آن‌ها که در این ۸ سال در نهاد‌های انتصابی و مالی نظام نشسته بودند مدام ادعا می‌کردند که اگر به آن‌ها اعتماد شود کشور را متحول می‌کنند، چه کار خواهند کرد.

عجالتا اینکه باید گفت نظرات وزیر پیشنهادی کار و سابقه وزیر پیشنهاد آموزش و پرورش آنقدر عجیب است که حتی نمایندگان مجلس انقلابی هم روی خوشی به آن‌ها ندارند. در صورتی که آن‌ها نتوانند از مجلس عبور کنند و به وزارت برسند یک معنای روشن دارد: اصولگرایان فقط شعار می‌دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت امتداد، تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۵۴۷، http://emtedad.news/
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین