پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۷۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
منابع مطلع امروز پنج‌شنبه اعلام کردند، کره‌شمالی اوایل هفته منطقه ممنوعه برای کشتی‌ها در سواحل شرقی اعلام کرده بود و این نشان‌دهنده برنامه‌های آن برای پرتاب موشک در بحبوحه رزمایش مشترک سئول واشنگتن بود.

شعار سال: منابع مطلع امروز پنج‌شنبه اعلام کردند، کره‌شمالی اوایل هفته منطقه ممنوعه برای کشتی‌ها در سواحل شرقی اعلام کرده بود و این نشان‌دهنده برنامه‌های آن برای پرتاب موشک در بحبوحه رزمایش مشترک سئول – واشنگتن بود.
 
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، به گفته منابع نظامی، هشدار کشتی‌رانی از روزهای یکشنبه تا دوشنبه برای مناطق شمال شرقی دریای شرقی صادر شد. چنین توصیه‌ای معمولاً قبل از پرتاب موشک یا سایر آزمایش‌های تسلیحاتی برای هشدار دادن به کشتی‌ها مبنی بر دور ماندن از مناطقی که انتظار می‌رود تحت تأثیر قرار گیرند، صادر می‌شود.
 
اما به گفته مقامات ستاد مشترک ارتش سئول (JCS)، در این مدت هیچ پرتاب موشک بالستیک واقعی یا شلیک توپخانه صورت نگرفت.
 
بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که این کشور کمونیستی می‌تواند اقدامات تحریک‌آمیزی در اعتراض به تمرینات نظامی مشترک بین کره‌جنوبی و ایالات متحده انجام دهد. کره‌شمالی مدت‌هاست که چنین مانورهایی را به عنوان تمرین برای حمله محکوم کرده است.
 
هفته گذشته کره‌شمالی، کره‌جنوبی و ایالات متحده را به دلیل ادامه این رزمایش مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرد "آنها را متوجه می‌کنیم که چه انتخاب خطرناکی انجام داده‌اند و به دلیل انتخاب اشتباه خود با چه بحران امنیتی جدی روبرو خواهند شد."
 
هنوز مشخص نیست که آیا کره‌شمالی برنامه‌ای برای انجام آزمایش تسلیحاتی داشته، آن را به دلایل فنی لغو کرده یا به عنوان "استراتژی فریب" هشدار تردد کشتی را صادر کرده بود. اگر واقعا آزمایش سلاح برنامه‌ریزی شده بود، کره‌شمالی می‌تواند پیش از پایان مانور نظامی در کره‌جنوبی در ۲۶ اوت آن را به انجام برساند.
 
ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد، هیچ حرکت عجیب و غریبی از سوی کره‌شمالی شناسایی نشده است، اما منابع گفتند که ارتش کره‌شمالی در واکنش به کره‌جنوبی و ایالات متحده در حال تمرین در نزدیکی مناطق مرزی بین دو کره بوده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار:  28مرداد1400، کدخبر: ، www.entekhab.ir،633570

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین