پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۴۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
طبق اعلام سایت «Global Fire Power» کره جنوبی ششمین قدرت بزرگ نظامی در جهان است این درحالی است که کره شمالی در جایگاه ۲۵ قرار دارد.
شعار سال: به نقل از آرتی عربی، بر اساس شاخص قدرت نظامی ۲۰۲۰ که توسط وب سایت متخصص در امور نظامی «Global Fire Power» منتشر شد کره جنوبی در فهرست قدرتمندترین کشورهای نظامی جهان یک پله صعود داشت و به جایگاه ششم رسید.

این سایت کشورهای قدرتمند نظامی را بر اساس ۵۰ معیار از جمله جمعیت، شمار ارتش ، تعداد اسلحه و بودجه دفاعی طبقه بندی می کند.

کره جنوبی امتیاز ۰.۱۵۰۹ را به دست آورد تا در بین ۱۳۸ کشور جهان در رتبه ششم قرار بگیرد این در حالی است که سال قبل در رده هفتم بود.

بر اساس این شاخصه ها هر چه که عدد به صفر نزدیک تر شود بیانگر قدرت نظامی بیشتر است.

و اما کره شمالی همسایه پر سر و صدای کره جنوبی شاخص ۰.۳۷۱۸ را به خود اختصاص داد تا جایکه نسبت به سال قبل ۷ پله سقوط داشت و در جایگاه ۲۵ کشورهای قدرتمند نظامی در جهان قرار گیرد.

نکته قابل توجه اینکه دستیابی به سلاح های هسته ای شاخصی برای طبقه بندی در این فهرست نیست.

بر اساس آمار اعلام شده در سال جاری آمریکا همچنان در این فهرست قدرت نخست نظامی در جهان است. کشورهای روسیه، چین، هند و ژاپن هم در رده های دوم تا پنجم جای دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 31 تیر 1399، کد خبر: 976406،  www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
خیلی جالیه دو تا کره با این همه اختلاف . یکی قوی و یکی ضعیف
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین