پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۵۶۸۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
بازار سرمایه ایران دارای سه اشکال بزرگ ساختاری (۱) خصولتی-محور و با مدیریت دولتی (و نه خصوصی-محور)، (۲) رانت-محور (و نه رقابتی-محور) و (۳) کامودیتی-محور (و نه فنآوری-محور) است. سلطه بازار سرمایه بر اقتصاد ایران منجر به تعمیق و تشدید فساد و رانت جویی، تضعیف و تحدید بخش خصوصی و صنایع و بنگاه‌های کوچک و متوسط و رالی قیمت‌ها و در نهایت رشد اقتصادی پایین و تشدید بحران‌های ساختاری خواهد شد. آقای خاندوزی چه تصمیمی در این خصوص دارند؟
شعار سال: ایران اولین کشور بازار سرمایه محور جهان با سهم بازار سرمایه از ساختار مالی نزدیک به ۸۰ درصد است. شدت بازار سرمایه محوری اقتصاد آمریکا که نزدیک به نیمی از ارزش بازار سرمایه جهان را دارد، کمتر از ایران است. سهم بازار سرمایه از ساختار مالی کشور‌های آلمان، انگلستان، کره و ژاپن بین ۴۰ تا ۵۰ درصد و چین و ترکیه ۳۰ درصد است.

نظر به این که بازار سرمایه ایران دارای ۳ اشکال بزرگ ساختاری (۱) خصولتی-محور و با مدیریت دولتی (و نه خصوصی-محور)، (۲) رانت-محور (و نه رقابتی-محور) و (۳) کامودیتی-محور (و نه فنآوری-محور) است.

سلطه بازار سرمایه بر اقتصاد ایران منجر به تعمیق و تشدید فساد و رانت جویی، تضعیف و تحدید بخش خصوصی و صنایع و بنگاه‌های کوچک و متوسط و رالی قیمت‌ها و در نهایت رشد اقتصادی پایین و تشدید بحران‌های ساختاری خواهد شد.

فساد‌ها و کاستی‌های بورس و وظایف خاندوزی

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال رصد تحلیل‌های روز
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین