پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۹۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش ۶۲ درصدی تردد‌ها در محور‌های شمالی کشور در طرح ممنوعیت تردد ۱۲ روزه خبر داد و گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو هم اعمال قانون شد.
شعار سال: سردار هادیانفر گفت: از تمامی هموطنان عزیز که با سعه صدر و مشارکت حداکثری خود پلیس راهور را در اجرای طرح ملی منع تردد که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بود یاری کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس در کشور باشیم.
وی افزود: در طول ۱۲ روز اجرای طرح در محور‌های اصلی شاهد کاهش چشمگیر تردد بودیم، به طوری که در آزاد راه رشت _ قزوین ۸۰ درصد چالوس ۸۴ درصد، تهران-قم ۷۱درصد و محور کاشان -اصفهان ۵۸ درصد کاهش داشتیم.
سردار هادیانفر اضافه کرد: میانگین تردد در محور‌های شمالی کشور (هراز، فیروزکوه و چالوس) ۶۲ درصد کمتر شد و در کل کشور با کاهش ۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بودیم.
 
وی افزود: نیرو‌های پلیس راهور در ۱۴۲۲ نقطه به صورت فیزیکی در کل کشور استقرار داشتند و ۱۹۱۰ تیم با ۱۲۸۴۰ نفر نیروی پلیس در این طرح به صورت شبانه روزی انجام وظیفه کردند.
 
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در این طرح ۶۹۰ هزار و ۷۲۸ دستگاه از خودرو‌ها از مسیر‌هایی که منع تردد اجرا می‌گردید بازگردانده شدند و۷۷۱۹ هزار و ۵۰۳ دستگاه خودرو تذکر شفاهی توسط عوامل پلیس راهور داده شده است.
 
وی اشاره کرد: در کنار استقرار فیزیکی مأموران ۱۲۹دستگاه دوربین‌های جاده‌ای و ۸۶۸ دستگاه دوربین‌های شهری به صورت سیستمی برای کنترل و پایش تردد خودرو‌های بومی و غیربومی استفاده شد.
سردار هادیانفر اذعان داشت: بیشترین کاهش تردد به ترتیب اولویت در استان گیلان ۵۹ درصد، مازندران ۵۸ درصد، قزوین، تهران و البرز ۵۲ درصد و خراسان رضوی با ۵۰ درصد بوده است.
وی درباره علت افزایش تردد پلاک‌های غیر بومی در دو استان گیلان ومازندران بیان کرد: تعدادی از رانندگان قبل از اجرای طرح ممنوعیت تردد به این ۲ استان سفر کرده بودند.
 
سردار هادیانفر گفت: در طول اجرای طرح ممنوعیت‌های تردد یک میلیون و صد هزار خودرو اعمال قانون شد و تصادفات فوتی نیز در این مدت ۴۴ درصد و تصادفات جرحی نیز ۲۸ درصد کاهش یافت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار:۶ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۳۲۰۴۹۳۰، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین