پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۲۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در حمایت از انتخاب «محمد اسلامی» به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آقای اسلامی تشکیلات بزرگتر از یک پژوهشگاه و صنعت را اداره کرده است پس قاعدتا تعاملی که می تواند با دانشجویان داشته باشد خیلی بیشتر از یک استاد دانشگاه است.
شعار سال: «فریدون عباسی»، نماینده مجلس یازدهم و عضو کمیسیون انرژی مجلس، در رابطه با تاثیر تیم جدید دیپلماسی کشور در روابط منطقه‌ای اظهار کرد: ما در یک نقطه استراتژیک در دنیا قرار داریم که کشور‌های مختلفی را به هم وصل می‌کند و از قدیم و الایام ایران محل عبور و مرور اقتصاد دنیا بوده است، کشور ایران در منطقه جنوب غرب آسیا قرار گرفته که در طول تاریخ، تمدن‌های مختلفی اینجا بودند از جمله تمدنی که در ایران شکل گرفت و همواره کشور ایران تاثیرگذار بوده است. در دنیا غیر از این صدسال گذشته در جنگ جهانی دوم که کشور تاحدی اشغال شده بود، شرایط تغییر کرده و ایران یک کشور تاثیرگذار نه در منطقه بلکه در دنیا است.

او افزود: ما در عرصه‌های مختلف قدرت خودمان را نشان دادیم. در مجموع بحث سیاست خارجی برایمان مهم است که ارتباطات متناسبی با منطقه و دنیا داشته باشیم و دستگاه خارجی ما بخصوص در این دوران فقط نباید سیاسی برخورد کند بلکه دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی انرژی هم باید مدنظر باشد و در خارج از کشور به عنوان سفیران اقتصادی کشور به نمایندگان ایران نگاه کنیم، نه فقط یک سفیر سیاسی و سفرا حتما باید آگاهی از تجارت خارجی داشته و اقتصاد بدانند.
 
کسی باید در راس انرژی اتمی قرار بگیرد که علم و تکنولوژی را بفهمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با انتخاب اسلامی به ریاست سازمان انرژی اتمی ادامه داد: انتظار همه این بود که آقای اسلامی با توجه به اینکه در دولت قبل وزیر راه و شهرسازی بودند اگر بخواهند در دولت آقای رئیسی هم حضور داشته باشند، همان کار را انجام بدهند یعنی با همان عنوان وزیر راه و شهرسازی انجام وظیفه کنند، اما بالانس حضور تخصص‌های مختلف در دولت و افرادی که سازگار باشند با قوای مختلف و مورد قبول مجلس باشند باعث شد که آقای مهندس رستم قاسمی جایگزین او شود، سابقه اسلامی در زمینه‌های تخصصی مختلف و مدیریت در آن‌ها مسیر را برای او هموار کرده، این‌ها باعث می‌شود که ویژگی لازم را برای ریاست سازمان انرژی اتمی هم داشته باشد. چون جزیی از سازمان انرژی اتمی مسائل رادیواکتیو هسته‌ای است آن سابقه و تخصص لازم که در آنجا نیاز است در اسلامی در حوزه‌های مختلف مدیریتی وجود دارد و کافی است، مشابه یک مدیر قوی مثل آقای آزاده که از وزارت نفت آمدند و توانستند تحول ایجاد کنند، در صنعت هسته‌ای ایشان هم می‌تواند مطابق راهبرد‌های نظام انجام وظیفه کند و انرژی اتمی را رشد بدهد.

او در پایان گفت: آقای اسلامی تشکیلات بزرگتر از یک پژوهشگاه و صنعت را اداره کرده است پس قاعدتا تعاملی که می‌تواند با دانشجویان داشته باشد خیلی بیشتر از یک استاد دانشگاه است. بعضی فکر می‌کنند که صنعت هسته‌ای همین خیابان کارگر شمالی است در صورتی که صنعت هسته‌ای یعنی بوشهر، اراک و نطنز و اصفهان و ابعاد مهندسی و علم بالا در آن‌ها غالب بر پژوهشگاه است. پژوهشگاه باید در خدمت صنایع باشد و کسی باید در راس انرژی اتمی قرار بگیرد که هم علم و تکنولوژی را بفهمد و هم صنعت کار کرده باشد و الحمدالله دکتر رئیسی انتخاب خوبی داشتند و امیدواریم که بقیه هم کمک کنند و ما به اهداف خودمان در پیشرفت‌های هسته‌ای نائل شویم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۲۷۳۶۶، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
0
0
نه تنها در انرژی اتمی بلکه در هر قسمتی افراد مناسب آن بخش باید در رأس قرار بگیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
0
0
با عملکردشون میشه فهمید که انتخاب شایسته ای انجام شده بوده یا نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
0
0
به امید اینکه با حضور ایشون شاهد تحولات تازه‌ای در این زمینه باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین