پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
بسیج دانشکده فیزیک دانشگاه تهران طی نامه‌ای به ریاست محترم سازمان انرژی اتمی، ضمن بیان نکاتی پیرامون وضعیت این سازمان در چندسال اخیر، از او دعوت کردند تا در جلسه‌ای گفتگو محور برنامه‌های خود را شرح داده و از نظرات دانشجویان و نخبگان بهره برند

شعار سال:بسیج دانشکده فیزیک دانشگاه تهران طی نامه‌ای به ریاست محترم سازمان انرژی اتمی، ضمن بیان نکاتی پیرامون وضعیت این سازمان در چندسال اخیر، از او دعوت کردند تا در جلسه‌ای گفتگو محور برنامه‌های خود را شرح داده و از نظرات دانشجویان و نخبگان بهره برند که متن این نامه به شرح زیر است:
 
جناب آقای دکتر محمد اسلامی
ریاست محترم سازمان انرژی اتمی
 
سلام علیکم

همان طور که مستحضرید صنعت هسته‌ای کشور ظرفیتی ذوالابعاد دارد که توانمندی‌های کلان اقتصادی بخش قابل توجهی از آن است، اقتصادی که نفس‌های به شماره افتاده اش ارثیست برای دولت منتخب، سازمان انرژی اتمی با امعان نظر به قابلیت‌های موجود در کشور به ویژه جوانان متخصص میتواند برای کشور تولید ثروت داشته باشد.
 
لکن متاسفانه در دولت دوازدهم شاهد بودیم که برجام نه تنها نسخه مناسبی برای خروج از تحریم‌های اقتصادی نبود بلکه روند پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور را نیز با محدودیت‌های زیان باری از جمله در حوزه درمان بیماران سرطانی مواجه کرد؛ که مسبب این بحران‌ها، رویکرد نادرست مسئولین و برخی مشاوران به اصطلاح دلسوز ایشان به برنامه ریزی‌های استراتژیک و آینده نگر حوزه انرژی اتمی بود.
 
جناب آقای دکتر، از آنجا که مسئله امنیت انرژی یکی از مولفه‌های اصلی قدرت در جهان امروز بوده و بر صنعت، رفاه و نبض اقتصادی جامعه تاثیرات قابل توجهی دارد، سرمایه گذاری کشور در انرژی هسته‌ای و رویکرد جنابعالی به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی در این مسئله بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
 
هرچند انتصاب شما با توجه به سبقه‌ی نه چندان متجانس علمی تخصصی‌تان با این حوزه، برای دانشجویان انقلابی رشته فیزیک جای ابهام و تعجب دارد، اما امید است تا با عنایت به توانمندی و تجارب جنابعالی، وضعیت صنعت انرژی هسته‌ای کشور رو به پیشرفت و تعالی گذارد.
 
مقام معظم رهبری مدظله العالی همواره بر داشتن برنامه‌ای دقیق و منسجم در تصدی امور و استفاده حداکثری از ظرفیت ذهن پویای نخبگان و توانمندی جوانان کشور تاکید داشته اند. به همین جهت از جنابعالی تقاضا داریم تا میهمان جلسه‌ای گفتگو محور با حضور نمایندگان دانشجویان و نخبگان این حوزه شده تا ضمن استفاده از نظرات و اطلاع از برنامه‌های جنابعالی، ایده‌ها و راه حل‌های تخصصی و نوآورانه در این حوزه ارائه گردد و تبادل افکار صورت بگیرد.
 
در پایان از خداوند متعال برای جنابعالی طلب توفیقات روزافزون داشته و امیدواریم به عنوان یکی از مسئولین خدوم دولت سیزدهم، در اهمیت به نظرات نخبگان جوان صرفا در حد شعار باقی نمانده و به درخواست این جلسه پاسخ مساعد بفرمایید.
 
و من الله توفیق
 
 بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو  ، تاریخ انتشار:   10 شهریور   1400، کدخبر:960769 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین