پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۶۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶
رئیس اورژانس اجتماعی گفت: پیشتر کودک‌آزاری در صدر خشونت‌های خانگی براساس میزان تماس‌های گرفته شده با شماره ۱۲۳ قرار داشت، اما اکنون همسرآزاری رتبه نخست این تماس‌ها را به خود اختصاص داده است.
شعارسال: محمود علیگو روز جمعه افزود: طبق آمار سال گذشته اورژانس اجتماعی، بیشترین تماس‌های مرتبط با حوزه‌های خشونت شامل همسرآزاری و خشونت خانگی حاد به معنای درگیری و مشاجره زن و شوهر است و بعد از آن‌ها کودک‌آزاری قرار دارد.

وی با بیان اینکه فقر اقتصادی و مشکلات روان از جمله دلایل همسرآزاری به شمار می‌رود، اضافه کرد: آموزش مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج در کاهش همسرآزاری موثر است. از سوی دیگر خط اورژانس‌اجتماعی با شماره ۱۲۳ با هدف مداخله در بحران همسرآزاری به زوجین در معرض آسیب یا آسیب‌دیده کمک می‌کند.

رئیس اورژانس اجتماعی با بیان اینکه همچنین تصویب لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت در مجلس می‌تواند میزان همسرآزاری را کاهش دهد، افزود: در همسرآزاری اغلب زنان مورد آزار قرار می‌گیرند و هرچند آزار مردان نیز گزارش شده، اما این موارد بسیار کم است.

علیگو افزود: خدمات حمایتی ۱۲۳ این ظرفیت را دارد که کودک یا زن در معرض آسیب را از وضعیت خشونت خارج کند و اصولا هرگونه مداخله‌ای در کاهش خشونت، نقش بسزایی دارد.

رئیس اورژانس اجتماعی یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۳۸ درصد تماس با اورژانس اجتماعی در رابطه با خشونت خانگی گرفته شده بود.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده موارد همسرآزاری، کودک آزاری، سالمندآزاری، معلول آزاری و حتی مواردی مانند اقدام به خودکشی جهت دریافت خدمات حمایتی با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند.

بر اساس آمار منتشره مرکز آمار ایران، ۹۶ درصد از مجموع ۸۰ هزار و ۱۸۷ مورد معاینه مدعیان همسرآزاری جسمی پزشکی قانونی طی سال ۹۹ به زنان مدعی همسرآزاری جسمی معطوف می‌شود و سهم مردان در این بین چهار درصد است.


شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۴۵۶۳۵۶، irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین