پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در واقع برای تامین برق این یک میلیون خانه که قرار است سالیانه ساخته شود در وهله نخست باید زیر ساخت و از همه مهم‌تر نیروگاه است که در این راستا برای جوابگویی این منازل ساخته شود.
شعار سال: مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به تامین برق و زیر ساخت‌های لازم برای یک میلیون خانه که قرار است ساخته شود، گفت: اگر این خانه‌ها به صورت مجتمع باشد نیاز به زیر ساخت‌های لازم و اصلی دارد. در واقع برای تامین برق این یک میلیون خانه که قرار است سالیانه ساخته شود در وهله نخست باید زیر ساخت و از همه مهم‌تر نیروگاه مورد نظر مشخص شود که در این راستا برای جوابگویی این منازل ساخته شود.

سخنگوی صنعت برق کشور تصریح کرد: به طور کلی برای ساخت یک میلیون خانه چیزی بالغ بر ۱۰۰۰ مگاوات به برق نیاز داریم و در زمینه تامین برق واحد‌های مسکونی باید با وزارت راه و شهرسازی و مراجع ذی ربط جلساتی برگزار شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: ما سالیانه به طور متعارف چیزی بالغ بر یک میلیون مشترک به شبکه برق کشور اضافه می‌شود و اگر این یک میلیون واحد مسکونی هم به شبکه برق کشور اضافه شود نیازمند احداث نیروگاه هستیم.

او گفت: قطعا برای تامین برق واحد‌های مسکونی تامین اعتبار نیاز است که طبق برآورد‌های اولیه ۱۰۰۰ مگاوات که چیزی بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده، سرمایه نیاز است، ما مشکلی برای تامین برق مجتمع‌های مسکونی که قرار است سالیانه حدود یک میلیون ساخته شود نداریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از زیست آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۵۱۹۹، www.zistonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین