پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۸۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: معتقد هستم که باید یک ثبات نسبی در بازار توسط دولت ایجاد شود تا سازنده مطمئن شود که یک ثباتی ایجاد شده است از این رو خود به خود به این سمت خواهد آمد.
شعار سال: محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، درباره کنترل بازار مسکن، اظهار کرد: در دولت‌های گذشته خیلی از زمان‌ها به جای مردم دولت مردان تصمیم گیر بودند که به نظر بنده مردم خودشان به خوبی میتوانند مشکلات خودشان از قبیل مسکن را حل کنند و هم این حوزه را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: به نظر بنده اگر دولت بر روی مصالح ساختمانی و هزینه پروانه ساخت و همچنین هزینه پایان کار که این موارد در دست خود دولت است یک تسهیلاتی اتخاذ کند شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود، زیرا هزینه قیمت مصالح ساختمانی که اکثرا از فولاد گرفته تا آلومینیوم و سیمان در دست خود دولت است و دولت در تعیین قیمت آن تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولت بتواند ساخت مسکن را تسهیل کند مردم و شرکت‌های انبوه ساز خود به سمت ساخت مسکن میآیند، زیرا دولت راه را باز کرده است تا هرکسی که توان و نیاز دارد بتواند مسکنی بسازد.

زنگنه تصریح کرد: اقتصاد دستور را نمی‌پذیرد، زیرا اگر چنین شود محکوم به شکست است. مثلا بگوییم این مبلغ وام داده شود، تولیدکنندگان این کار را انجام دهند یا افراد دیگر کار‌های دیگری انجام بدهند که به نظر بنده این اتفاق یکی از غلطترین کار‌ها در اقتصاد است.
 
در بازار مسکن باید یک ثباتی ایجاد شود تا سازنده رغبت کند

وی با بیان اینکه همیشه مسائل و مشکلات کشور با این مدل اداره شده است، بیان کرد: همیشه در ادوار گذشته سعی شده است که دولت را بزرگتر کنند یعنی صفر تا صد یک کار را به دولت سپردن و انحصار ایجاد کردن که انتهای این حرکت باعث به وجود آمدن فساد و رانت می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معتقد هستم که باید یک ثبات نسبی در بازار توسط دولت ایجاد شود تا سازنده مطمئن شود که یک ثباتی ایجاد شده است از این رو خود به خود به این سمت خواهد آمد، زیرا در کشور شرکت‌های انبوه ساز فراوانی را داریم و همچنین از نظر کمبود سرمایه و مصالح در کشور با مشکل روبه رو نیستیم پس راهکاری برای کاهش قیمت مسکن در دستان دولت است.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور۱۴۰۰، کدخبر:۹۶۲۵۷۳ ، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین