پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
شیائومی با انتشار بیانه‌ای علت عدم دسترسی برخی از کاربران گوشی‌های این شرکت به تعدادی از سرویس‌ها را مشخص و اعلام کرد: غیرفعال شدن تعدادی از سرویس‌های این شرکت در کشور‌های ایران، کوبا، سوریه، کره شمالی، سودان و کریمه به دلیل جلوگیری از قاچاق محصولات این شرکت بوده و شیائومی قصد ندارد از بازار این کشور‌ها برود.
شعار سال: شیائومی در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرده است غیرفعال شدن تعدادی از سرویس‌های این شرکت در کشور‌های ایران، کوبا، سوریه، کره شمالی، سودان و کریمه به دلیل جلوگیری از قاچاق محصولات این شرکت بوده و شیائومی قصد ندارد از بازار این کشور‌ها برود.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که رسانه‌ها در خصوص مسدودسازی کامل خدمات مرتبط با گوشی‌های شیائومی در کشور‌های فوق خبر‌هایی را اعلام کردند. کاربران ایرانی شیائومی نیز نگران قطع سرویس‌های این شرکت بودند، ولی به نظر می‌رسد این شرکت قصد ندارد بازار ایران را ترک کند. سیاست‌های شرکت شیائومی به صورتی است که اجازه صادرات محصولات این شرکت به برخی از مناطق جهان را نمی‌دهد و مدیران این شرکت چینی اتخاذ چنین تصمیمی را در جهت مبارزه با قاچاق کالا و پیشگیری از تشکیل بازار خاکستری دانستند.

برخی از کارشناسان فناوری معتقدند دولت آمریکا برای افزایش فشار بر شیائومی محدودیت‌هایی را برای این شرکت ایجاد کرده و قصد دارد مدیران این شرکت چینی را مجبور به عدم ارتباطات با برخی از کشور‌های جهان کند. در اطلاعیه شیائومی آمده است که قفل شدن گوشی‌های این شرکت صرفاً به منظور دسترسی نداشتن کاربران غیرمجاز و قاچاقچیان به این دستگاه‌ها است. شیائومی در ماه‌های اخیر فروش خوبی در مناطق مختلف جهان داشته و توانسته است به جایگاه دوم فروش جهانی دست پیدا کند.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آنا، تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۶۰۷۲۴۵، www.ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین