پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۲۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
یکی از مهمترین مسائلی که در خصوص گوشی‌های هوشمند و در دوران کرونا همگان را متعجب ساخت حذف تدریجی لوازم جانبی موبایل توسط شرکت‌های سازنده تلفن همراه از جعبه گوشی‌های هوشمند است. این اقدام صرفا توسط یک شرکت و یا برای مدل‌های بخصوصی از گوشی‌ها اتفاق نیفتاد بلکه رفته رفته شاهد گسترش آن در تمام کمپانی‌های مطرح سطح جهان از جمله اپل، سامسونگ و شیائومی بوده ایم. این مسئله را در ادامه به صورت تفصیلی‌تر بررسی می‌کنیم.
شعار سال:
 
حذف لوازم جانبی موبایل

اخبار‌هایی که حاکی از حذف لوازم جانبی موبایل بوده است طرفداران این صنعت مدرن و هوشمند را شوکه می‌کرد؛ احتمالا تیتر‌های ذیل برای شما هم چندان خوشایند نباشند؛ این تیتر‌ها را بار‌ها در صفحات اجتماعی و وبسایت‌های خبری مشاهده کرده ایم و قطعا برای شما هم آشنا هستند:

سامسونگ هم شارژر و هندزفری را از جعبه گلکسی اس ۲۱ حذف می‌کند!
چرا اپل شارژر را از جعبه آیفون ۱۲ حذف کرد؟!
کمیسیون اروپا به دنبال حذف شارژر از جعبه گوشی‌های هوشمند است!
حذف شارژر گوشی از جعبه یک برند دیگر!
حذف شارژر از جعبه محصولات اپل!
دلایل سامسونگ برای حذف آداپتور شارژر و هندزفری از جعبه تلفن همراه!

این‌ها تنها چند مورد از اخباری است که طی یک سال گذشته در رسانه‌های عمومی و بخصوص فضای مجازی پخش شد. حال سوال این است که دلیل شرکت‌های سازنده تلفن همراه برای حذف لوازم جانبی موبایل چیست؟ این سوال را در ادامه بررسی می‌کنیم.

علت حذف لوازم جانبی موبایل

زمانیکه شرکت‌های مطرح جهان یکی پس از دیگری مبادرت به حذف لوازم جانبی از جعبه تلفن‌های همراه نمودند فشار‌های بسیار زیادی از جانب کاربران برای پاسخ دهی به این سوال به شرکت‌ها وارد گردید. در این میان شرکت اپل از اولین شرکت‌هایی بوده است که نسبت به این سوالات واکنش نشان داد و علت حذف شارژر را حفظ محیط زیست اعلام می‌کند.

شرکت اپل اعلام نموده است که تعداد شارژر‌های مخصوص گوشی‌های اپل از تعداد آیفون‌هایی که در دست کاربران قرار دارند بیشتر بوده و این مسئله با فشار بسیار زیاد به محیط زیست همراه است به همین علت باید شارژر‌ها از جعبه گوشی‌ها حذف شود تا تعداد شارژر‌ها به حالت نرمال برسد.

به نظر می‌رسد این ادعا چندان هم صحت نداشته باشد چرا که اصولا عمر شارژر‌ها در مقایسه با عمر تلفن‌های همراه کمتر است و این مسئله می‌تواند بالا بودن آمار تولید شارژر در مقایسه با گوشی‌های تولید شده را توجیه کند؛ بنابراین نمی‌توان به صورت مطلق گفت که حذف شارژر از جعبه گوشی‌های همراه باعث حفظ محیط زیست می‌شود.

مسئله دیگر اینکه اصولا افرادی که گوشی را خریداری می‌کنند اصولا گوشی قدیمی خود را می‌فروشند و این مسئله بدان معناست که لوازم جانبی آن را هم می‌فروشند؛ درواقع کمتر کسی پیدا می‌شود در زمان فروش گوشی از تحویل لوازم جانبی آن خودداری نماید چرا که در این صورت باید مبلغ کمتری درخواست کند در غیر این صورت خریدار نیز حاضر به خرید موبایل دست دوم نمی‌شود.

علت واقعی حذف لوازم جانبی از جعبه تلفن‌های همراه

بسیاری از افراد به کنکاش در این قضیه پرداخته اند تا علت واقعی حذف تدریجی لوازم جانبی موبایل از جعبه‌های تلفن همراه را دریابند، اما در نهایت به این مسئله پی برده اند که علت اصلی و واقعی این مسئله همان کاهش هزینه‌های تولید تلفن همراه است.

اغلب کشور‌های سطح جهان با شرایط اقتصادی نامساعدی طی چند سال اخیر و به خصوص در شرایط کرونا مواجه بوده اند؛ این مسئله بازار گوشی‌های هوشمند را تهدید می‌کرد تا این که تصمیم به کاهش هزینه‌های تولید تلفن همراه گرفته و سعی کردند بازار خود را حفظ کنند.

البته به نظر می‌رسد حذف لوازم جانبی موبایل در جعبه‌های تلفن همراه نیز تاثیر چندانی بر قیمت نهایی آن‌ها ندارد با این حال شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه نیز از تمام راه‌های ممکن بهره برده و سعی می‌کنند قیمت‌های صعودی خود را به نحو دیگری ثابت نگه داشته و یا حداقل از افزایش بی سابقه قیمت‌ها جلوگیری کنند. البته این امر با افزایش بهره وری اقتصادی برای شرکت‌های تولید کننده لوازم جانبی موبایل نیز همراه است.

خرید لوازم جانبی موبایل

در چنین شرایطی که تمام شرکت‌ها به نحوی از لوازم جانبی موبایل در جعبه اصلی کاسته و آن‌ها را به صورت جداگانه تولید کرده اند خرید لوازم جانبی اصل با کیفیت بسیار بالا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. امروزه بازار ایران پر شده است از وسایل فیک و نامرغوب! حتی در سطح بازار شاهد فروشگاه‌هایی هستیم که اجناس فیک را با قیمت اجناس اصل و بدون گارانتی معتبر به خریداران عرضه می‌کنند.

در این شرایط خرید از یک فروشگاه معتبر و با حسن شهرت بسیار بالا از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. فروشگاه‌های محدودی در ایران لوازم اصل را از لوازم کپی و‌های کپی جدا کرده اند و قیمت‌های واقعی را روی اجناس درج می‌کنند. در پایان مقاله شما را با یکی از معتبرترین فروشگاه‌های داخلی در زمینه فروش لوازم جانبی اصلی موبایل آشنا می‌کنیم.

خرید هندزفری و شارژر برای گوشی اپل، سامسونگ و شیائومی

برای خرید لوازم جانبی اصلی تلفن همراه می‌توانید به وب سایت موبوتعمیر مراجعه کنید. موبوتعمیر انواع لوازم جانبی اصلی اعم از هندزفری و شارژر را با ضمانت نامه معتبر به شما عرضه می‌کند. اصولا خرید شارژر اصل کار چندان دشواری نمی‌باشد، اما اگر به دنبال یک مرکز معتبر و مطمئن برای خرید هندزفری اصلی هستید از طریق وب سایت موبوتعمیر اقدام نمایید. این وب سایت لوازم جانبی موبایل را با کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلفی عرضه می‌کند. هرچند قیمت محصولات اصل در مقایسه با اجناس کپی و‌های کپی بالاتر است با این حال یک ضمانت نامه معتبر در این زمینه می‌تواند رضایت خاطر شما را بابت وجه پرداختی جلب نماید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۴۷۴۸۸، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
0
میخواین دیگه گوشی رو تو جعبه نزارین همین طوری بهمون تحویل بدین
ناشناس
Germany
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
0
دلایلی که عنوان شده کمی غیر منطقی به نظر میرسن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین