پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
سرکار خانم الماسی بعد از ورود به مجلس اولین شعار شما، اولویت من شهرستان دیر می باشد و این اولویت تا به امروز فقط انتخاب مسئول دفتر حضرتعالی از شهرستان دیر که بیشتر جنبه سمبلیک و نمایشی برای ساکت نمودن مردم که شهر دیر را که مردمی غیرقابل پیش بینی و باور می دانید می باشد.
شعارسال: چه زیبا نوشت نویسنده این جمله : به دیر شهری خفته و آرام در دل ساحل دیرینه خلیج فارس خوش آمدید. در جلسه ای که با حضور مسئولین شهرستان و استان در توزیع و معارفه معاون سیاسی فرماندار شهرستان دیر با ذکر این جمله که شهرستان دیر محروم ترین شهرستان استان بوشهر است واقعا جمله دردناکی ست. خطابه ای به عرض استاندار محترم جناب آقای دکتر سالاری، سرکار خانم الماسی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار محترم شهرستان دیر، شهرستان دیر به عنوان بزرگترین بندر صیادی کشور، رتبه اول تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور، در حوزه تجارت ارتباط با کشور امارات و قطر، حضور شرکت های صنعتی و انرژی در محدوده این شهرستان و از لحاظ نیروی انسانی جزء سرآمدین استان می باشد. جناب آقای دکتر سالاری استاندار محترم و نماینده عالی دولت در استان، چرا در تقسیم اعتبارات استان، شهرستان دیر کمترین اعتبار اختصاص داده شده است. ملاک و معیار تقسیم اعتبار شهرستان ها چی بوده است؟ آیا ملاک، تاثیر شهرستا ن ها در تولید سرمایه ملی می باشد اگر هست شهرستان دیر نسبت به بقیه شهرستان های استان بیشترین تاثیر در تولید و سرمایه ملی داشته است. چرا نسبت به آزادراه رویایی دیر- بوشهر، محدوده دیر تا پارس شمالی بدلیل بارترافیکی سنگین شرکت های مجاور شهر دیر که سودکلان در جیب سرمایه داران تهرانی و آلایندگی و مرگ و میر و نابودی دریا و صید وصیادی سهم مردم دیر را تا به امروز به ارمغان داشته چاره ای اندیشیده نمی شود.

متاسفانه در شرکت متانول کاوه و سیراف انرژی، غیربومیان حکمران بلامنازعه هستند و بومیان حتی یک پست مدیریتی در این دو شرکت در اختیار ندارند و نیروهای جوان شهرستان دیر برای یک شغل ساده با اندک حقوق که یادآور عصر برده داری ست باید عاجزانه ساعت ها پشت میله های فلزی این دو شرکت در گرمای تابستان منتظر بدرفتاری تند غیربومیانی باشند که در خواب خرگوشی یا بقولی بی مسئولیتی یا عدم مسئولیت مسئولین شهرستان دیر دارند نیشه به ریشه این منطقه می زنند. از شرکت متانول کاوه تا به امروز حق عوارض و آلایندگی به شهرستان دیر تعلق نگرفته و چرا مسئولین تا به امروز سکوت اختیار نمودند. عمر دولت تدبیر و امید دارد به اتمام می رسد ولی هنوز شهرستان دیر نسبت به ۴ سال قبل هیچ پیشرفت فیزیکی و پروژه جدیدی به بهره برداری نرسیده و طرح ها و پروژه ها در چارچوب جلسه و قلم و کاعذ بیش نبوده است. فرماندار محترم شهرستان دیر و نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان، از سردر ورودی دیر که وارد می شوی با تابلوهای رنگ و وارنگ از، به بزرگترین بندرصیادی کشور خوش آمدید تا قطب کشاورزی ایران و تابلوهای دیگر، ولی با ورود به اولین میدان شهر تمام غم و غصه های عالم به سراغ انسان می آید.

با ورود به خیابان اصلی شهر که تا به امروز هنر شهرداری محترم فقط کوتاه نمودن درختان بلوار بهشتی بیش نبوده است. هنوز بیشتر خیابان ها و کوچه ها خاکی می باشد که انسان را به یاد تخریبات ۸ ساله جنگ تحمیلی می اندازد. با دیدن تابلوهای رنگ و وارنگ از یک سو و از سوی دیگر بافت فرسوده و خیابان های خاکی شهر و عدم پیشرفت شهر از سوی دیگر، انسان را به این فکر می اندازد مسئولین شهرستان تا به امروز در این شهر چکار کرده اند. برنامه مسئولین برای برون رفت شهر تا به امروز فقط در حد شعار و جلسات بیش نبوده است. و چرا در برابر تخصیص پایین ترین اعتبار برای شهرستان سکوت اختیار نمودید. سرکار خانم الماسی بعد از ورود به مجلس اولین شعار شما، اولویت من شهرستان دیر می باشد و این اولویت تا به امروز فقط انتخاب مسئول دفتر حضرتعالی از شهرستان دیر که بیشتر جنبه سمبلیک و نمایشی برای ساکت نمودن مردم که شهر دیر را که مردمی غیرقابل پیش بینی و باور می دانید می باشد. سوال اینجاست چرا شهرستان دیر تا به امروز محروم ترین شهرستان استان و در تخصیص اعتبارات استانی، کم ترین اعتبار به این شهرستان تعلق می گیرد. آیا زیبنده این شهرستان است که نماینده جنوب استان دکتر الماسی رییس مناطق محروم ایران را به منطقه ای که قطب انرژی ایران است و سرمایه مملکت را تامین می نماید ولی خود هنوز در تامین نیازهای اولیه پیشرفت باز مانده است، بیاورند آنهم بدون هیچ دستاوردی . در هفته دولت حضور تشریفاتی وزیر نفت در بازدید از شرکت متانول کاوه که تا به امروز جزء آلودگی زیست محیطی، تخریب محیط زیست، نابودی ساحل بکر، تخریب صیدگاه آبزیان برای شهرستان و مردم دیر سودی نداشته است.

آیا این نیست که با حضور صنعت در یک منطقه اولین کار زیرساخت ها باید آماده شود ولی چرا هنوز بیش از ۱۳ سال از حضور متانول کاوه و تازگی سیراف انرژی و در آینده نه چندان دور پارس شمالی مهمان ناخونده شهرستان دیر خواهد بود ولی هنوز جزء سوء استفاده از این منطقه بکر منفعتی برای این شهرستان در برنداشته است. در خصوص مدیریت بومیان شهرستان دیر در منطقه پارس جنوبی، بیمارستان دیر، خورخان بردخون و بافت فرسوده دیر از اعتبار شرکت های مجاور و آلایندگی آن تا به امروز دامن گیر مردم این شهر شده سکوت اختیار نمودید. چرا در برابر پایین ترین تخصیص اعتبار یافته به شهرستان دیر سکوت پیشه گرفتید . چرا نسبت به مظلومیت نیروهای بومی و مردم منطقه دیر که از متانول کاوه فقط میراث دار آلایندگی و مرگ و میر عزیزانشان هستند و انحصارگونه بومیان را به سیطره خود درآوردند سکوت را پیشه ساخته اید. سرکار الماسی ۴ سال وقت کمی نیست برای انجام برنامه و مدیریت کلان یک شهرستان ولی حضرتعالی بعد از ورود به مجلس که با شعار من پور فاطمی دیگر خواهم بود و اولویت بنده اشتعال جوانان منطقه است ولی تا به امروز شعارهای پوپولیستی و انتخاباتی حضرتعالی حربه ای در کسب آراء مردمی که مثل دریا زلال و آبی هستند بیش نبوده است. مسئولین شهرستان و استان از خواب غفلت بیدار شوید و صندلی چرخ دار مدیریت که عمری کوتاه دارد آخرت خود را به دنیای این چرخ چرخون نفروشید و به فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای که می فرمایند:. حرکت به سمت گشودن گرههای مردم و ایجاد یک زندگی سالم و مرفه وظیفه ی اسلامی همه است، عدالت، یعنی کمک به مردم محروم و ضعیف. عدالت، یعنی این که برنامه ها و حرکت کلی کشور، در جهت تأمین زندگی مستضعفان باشد. قشرهای محروم و دورافتاده، روستائیان، عشایر و کسانی که مشکلات بیشتری دارند، نه تنها در بخشهای اقتصادی بلکه در انواع و اقسام خدمات فرهنگی باید در اولویت قرار گیرند. نیرویی که انقلاب و نظام را حفظ خواهد کرد، همین طبقات محروم جامعه هستند. وظیفه داریم فقر و محرومیت را در کشور از بین ببریم و به زندگی این قشر بیشتر رسیدگی کنیم. این، وظیفه ی ما و وصیت امام است.و در جهت محرومیت زدایی شهرستان دیر که بیشترین سهم را در درآمد و تولید سرمایه ملی داشته تلاش نمایید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری سیرانا، تاریخ انتشار: یکشنبه 28 شهریور 1395، کدخبر: 26557، www.sirana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین