پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۳
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: اجرای موفق طرح دریابس که با ممنوعیت صید و صیادی در آب‌های استان بوشهر همراه بوده، دارای نتایج ارزشمندی برای حفظ آبزیان است.

شعار سال: عباسعلی زنده‌بودی اظهار داشت: در جهت حفظ ذخایر آبزیان در آستانه فصل برداشت میگو از آب‌های خلیج فارس از روز گذشته طرح دریابس در محدوده آب‌های استان بوشهر به اجرا درآمده است.

وی افزود: این طرح به درخواست اتحادیه‌های صید و صیادی استان و پژوهشکده میگو اجرایی شده که طی آن برای مدت کمتر از یک ماه هرگونه صید و صیادی در آب‌های خلیج فارس ممنوع است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: با اجرای این طرح انتظار می‌رود که از صید غیرمجاز میگو ممانعت به عمل آید و فرصت لازم به برخی آبزیان برای تخم‌ریزی نیز فراهم شود تا اکوسیستم دریایی بتواند یک بازسازی مناسبی از ذخائر خود داشته باشد.

وی ادامه داد: طرح دریابس تا زمان اعلام رسمی آغاز صید میگو ادامه دارد و با افرادی که بخواهند غیرقانونی اقدام به صید کنند توسط شناورهای یگان حفاظت منابع آبزیان برخورد و در چارچوب قانون اعمال می‌شود.

زنده‌بودی یادآور شد: بررسی‌های تطبیقی طرح دریابس در استان بوشهر طی سنوات گذشته نشان می‌دهد که در زمانی که این طرح اجرا شده شاهد تثبیت و حتی افزایش این ذخائر در کنار محدودیت شدید ارائه میگو توسط صیادان غیرمجاز به بازار بوده‌ایم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 17 تیر 1396، کد مطلب: 13960417000194: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین