پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: صید میگو از فردا پنجم مرداد ماه در استان بوشهر آغاز می‌شود و برای ۵۰۰ فروند قایق صیادی و ۴۵۰ لنج، مجوز صید میگو صادر شده است.

شعار سال: عباس آهنگرمقدم با اشاره به اینکه زمان تعیین صید میگو در استان بوشهر از پنج مرداد تعیین شده است اظهار داشت: صید میگو برای قایق‌ها از پنجم و برای لنج‌ها از هفتم مردادماهدر کمیته مدیریت صید استان بوشهر پس از بررسی گشت‌‌های تحقیقاتی در آب‌های خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر تعیین شده است.

وی با تاکید بر مشارکت شناورهای دارای مجوز صید برای فعالیت در صید میگو خاطرنشان کرد: 1485 فروند قایق و بیش از 576 موتور لنج در استان بوشهر دارای مجوز صید آبزیان هستند که 720 قایق و 490 لنج مجوز صید میگو دارند.

معاون شیلات استان بوشهر با بیان اینکه سال قبل یک‌‌هزار و 234 قایق و لنج در 42 روز در صید میگو مشارکت کردند، خاطرنشان کرد:صیادان سال قبل در زمان آزادسازی صید میگو بیش از یک‌هزار و 296 تن میگو صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش داشت.

آهنگرمقدم با بیان اینکه فردا صید میگو در آب های استان بوشهر با قایق‌هایی که دارای مجوز صید میگو هستند آغاز می‌شود افزود: از پنجم مرداد برای قایق‌ها و لنج‌های صیادی نیز از هفتم مرداد ماه صید میگو را در آب های استان بوشهر آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه720 قایق دارای مجوز صید میگو هستند گفت: از این تعداد قایق صیادی، 500 قایق آن در صید میگو مشارکت می‌کنند که برای قایق‌های صیادی، مجوز صید میگو صادر شده و 500قایق از فردا راهی دریا می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه مجوز صید میگو برای قایق‌ها 24 و 48 ساعته صادر می‌شود افزود: برای قایق‌های بنزینی مجوز صید 24 ساعته و برای قایق‌های با موتور سوخت گازوئیل 48 ساعته صادر شده است.

آهنگر مقدم با اشاره به اینکه لنج‌ها از هفت مرداد برای صید میگو راهی دریا می‌شوند افزود: 490 لنج در استان بوشهر دارای مجوز صید میگو هستند که 450 شنائر آن در صید میگو مشارکت می‌کند و مجوز صید این شناورها برای منطقه میانی و جنوبی استان بوشهر مجوز چهار روزه و برای لنج‌های مناطق شمالی استان بوشهر مجوز شش‌روزه صادر شده است.

معاون شیلات استان بوشهر با بیان اینکه در مجموع دو هزار و 52 شناور قایق و لنج دارای مجوز صید آبزیان هستند گفت: از این تعداد شناور 950 فروند در صید میگو فعالیت می‌کنند که مجوز صید برای این شناورها صادر شده است.

وی با تاکید بر پرهیز از صید در مناطق ممنوعه آب های خلیج فارس تصریح کرد:محدودیت صید میگو در آب های استان بوشهر اعلام شده و صید میگو در مناطق ممنوعه شامل نوزادگاه‌های میگو در محدوده نیروگاه اتمی، دلوار و اعماق کمتر از پنج متر، اطراف مُطاف، اعماق کمتر از 10 متر و زیستگاه‌های مصنوعی در گناوه، دیر و جزیره خارگ و شهرستان دیر، تا شعاع نیم مایلی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه صید در زیستگاه‌های میگو ممنوع است خاطر نشان کرد: صید میگو در دو زیستگاه طبیعی خلیج هلیله و اطراف نیروگاه اتمی بوشهر و پنج زیستگاه مصنوعی شامل منگف، یرول، گناوه، خارگ و دیر ممنوع است.

معاون شیلات استان بوشهر میگوی آب های خلیج فارس را از گونه ببری سبز دانست و گفت: بیش از 70 درصد ذخایر میگوی استان بوشهر از نوع ببری سبز است که بهترین میگوی خلیج فارس به شمار می‌رود.

آهنگرمقدم با اشاره به اینکه هشت هزار صیاد در استان بوشهر مجوز صید میگو دارند خاطر نشان کرد: صیادان استان بوشهر صید خود را در 28 بندر صیادی و هشت مرکز تخلیه صید آبزیان، تخلیه و وارد بازار می‌کنند.

وی از پایان دریابس در استان بوشهر خبرداد و افزود: طرح دریابس یا ممنوعیت صیدآبزیان که از شانزدهم تیر آغاز شده بود، با آغاز صید میگو از پنجم مرداد به پایان می‌رسد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 مرداد 96، کد مطلب: 1474605:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین