پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی ‌بوشهر گفت: بیش از ۶۰ درصد شناورهای لنج و قایق با بیش از ۲ هزار صیاد در استان بوشهر از فعالیت بازمانده‌اند و معیشت آنان تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

شعار سال: محمد آبخو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دربوشهربا اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در عرصه اشتغال صید و صیادی است اظهار داشت: استان بوشهر از ظرفیت بالای در عرصه صیادی برخوردار است به‌گونه‌ای که 36 بندر صیادی و مراکز تخلیه صید در نقاط ساحلی استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از جمعیت استان بوشهر از راه صید و صیادی ارتزاق می‌کنند افزود: معیشت بیشتر مردم ساحل نشین استان بوشهر به امر صید و صیادی وابسته است که در این راستا باید تسهیلات لازم به این قشر زحمتکش فراهم شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی ‌بوشهر با تاکید بر توجه به بیمه قایق‌های صیادی استان بوشهر افزود: اکنون بیش از 1300 قایق صیادی با بیش از 2500 صیاد در استان بوشهر فعالیت می‌کنند که خدمات لازم در عرصه بیمه تامین اجتماعی به آنان ارائه نمی‌شود.

آبخو با تاکید بر این نکته که شغل صیادی از مشاغل سخت و زیان‌آور است گفت: توجه به بیمه تامین اجتماعی صیادان قایق‌های استان بوشهر باید مورد توجه مسئولان امر قرار بگیرد تا حق این سخت‌کوشان ضایع نشود و آنان در لیست بیمه‌ای قایق‌های خودشان قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه صدور گواهی اشتغال کارآموزان در عرصه ملوانی صیادی با چالش مواجه است خاطر نشان کرد: یکی از مجوزهایی که صیادان باید برای فعالیت در اختیار داشته باشند گواهی کارآموزی است که شیلات استان بوشهر از قبل متولی این امر تعیین شده است.

آبخو با تاکید بر این نکته که اداره کل شیلات استان بوشهر خواستار واگذاری فعالیت صدور گواهی کارآموزی صیادان به اتحادیه تعاونی‌های صیادی ‌بوشهر است تاکید کرد: انتظار می‌رود مدیریت صدور گواهی کارآموزی صیادان به اتحادیه تعاونی‌های صیادی ‌بوشهر واگذار شود که در این راستا نیاز به همراهی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه اکنون گواهی کارآموزی ملوانان صیادی صادر نمی‌شود تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون گواهی کارآموزی ملوانان صیادی صادر نمی‌شود بیش از 60 درصد شناورهای لنج و قایق با بیش از 2 هزار صیاد در استان بوشهر از فعالیت بازمانده‌اند و معیشت آنان تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی ‌بوشهر از عدم فعالیت بیش از 2 هزار صیاد لنج‌های صیادی استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: پس از پایان صید میگو از هفتم شهریور، صیادان استان بوشهر به سبب صادر نشدن گواهی کارآموزی هیچ‌گونه فعالیتی نداشته‌اند و اشتغال صید صیادی با چالش مواجه شده است.

آبخو با تاکید بر واگذاری صدور گواهی صیادان به اتحادیه تعاونی‌های صیادی ‌بوشهر گفت: صیادان انتظار برای صدور گواهینامه کارآموزی مهارتی صیادی تسهیلات لازم فراهم شود که این مهم از عهده اتحادیه تعاونی‌های صیادی ‌بوشهر با همکاری ادارکل بنادر و دریانوردی استان برمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال یکی از مصادیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است افزود: اکنون بیش از 2000 صیاد لنج‌های صیادی استان بوشهر به سبب نداشتن گواهینامه کارآموزی از کار برکنار شده‌اند و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صیادان بوشهری در انتظار فراهم شدن خدمات لازم در این عرصه برای تامین معاش و ایجاد اشتغال خود هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 13 مهر 96، کدمطلب:1537580، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین