پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۰۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
هر ملوان بیمه شده، حداکثر 6 نوبت در سال و تا سقف 150 میلیون ریال از معافیت ملوانی برخوردار می‌شود.

شعار سال: در نشست امروز هیات وزیران به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، اصلاح آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از 500 تن (لنج تجاری) و ساماندهی و نوسازی آنها، به تصویب رسید.

بر این اساس، این شناورها در صورتی که ملوانان شاغل در آنها بیمه تامین اجتماعی باشند، مجازند هر سال برای هر شناور و هر ملوان حداکثر شش نوبت و در هر نوبت به ازای هر ملوان تا سقف 150 میلیون ریال از معافیت ملوانی شامل معافیت از پرداخت حقوق ورودی و سایر وجوهی که به موجب قانون و مقررات، گمرک مسوول وصول آن است، استفاده کنند.

بنا به این مصوبه، مزایا و تسهیلات این آیین‌نامه شامل شناورهای با ظرفیت کمتر از (500) تن که تاریخ گواهینامه ثبت موقت آنها قبل از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این آیین‌نامه به تائید سازمان بنادر و دریانوردی رسیده باشد، می‌شود.

بر اساس مصوبه دولت در تاریخ 18 مرداد 96، هر ملوان 6 بار در سال و هر بار صد میلیون ریال کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی با عنوان ته لنجی یا کالای همراه ملوان می‌توانست با خود بیاورد.

پیش از این تاریخ هم، ملوانان می‌توانستند 6 بار در سال و در هر سفر 40 میلیون ریال کالا وارد کنند اما چون سختگیری خاصی نمی‌شد بیش از این مقدار کالا با خود می‌آوردند.

ملوانان و صاحبان شناورها بارها در ماه‌های گذشته بارها اعلام کردند که مصوبه سال 96 دولت، با توجه به گرانی سوخت و افزایش هزینه سفر، تجارت را برایشان بدون صرفه کرده است.

حالا طبق مصوبه امروز هیات وزیران، 50 میلیون ریال به مبلغ کالایی که با تعرفه ملوانی در هر سفر می‌تواند وارد کشور شود، افزوده شده اما در کنار آن بیمه شدن ملوانان الزامی شده که خود مساله‌ دیگری است.

ملوانان مدت‌هاست که بیمه نبودن را مشکل اساسی خود می‌دانند.

چندی پیش در گفت‌وگویی که با یونس خسروانی، مدیرکل تامین‌اجتماعی استان بوشهر داشتیم وی، ضعف قانون را در این زمینه موثر دانست و گفت: سابقه بیمه ملوانان به توافقنامه‌ای در سال ۱۳۷۴ بین اداره تعاون، سازمان تامین‌اجتماعی، سازمان بنادر و دریانوردی و اداره کار و امور اجتماعی در بندرعباس برمی‌گردد که مقرر شد بر اساس فهرست ورود و خروج لنج‌ها و روزهایی که در سفر بوده‌اند مالک لنج‌ها حق‌بیمه را با معافیت پرداخت کنند، اما در روزهایی که لنج در بندر پهلو گرفته و ملوانان بیکار هستند حق‌بیمه‌ای به آنان تعلق نمی‌گیرد.

و این موضوعی است که بیمه ملوانان را مساله‌ساز کرده است، مساله‌ای که البته مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر ابراز امیدواری کرده بود با پیگیری‌های صورت گرفته زودتر حل شود. البته هنوز نتیجه این پیگیری‌ها مشخص نشده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار 9خرداد 97، کدمطلب: 2141636، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
ملوانانی که غیر رسمی دارند کار می کنند باید چه خاکی روی سرشان بریزند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
این حرکت چه جایگاهی در روند اقتصاد مقامتی کشور و در روند تحقق شعار سال حماینت از کالای ایرانی داره؟؟؟؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین