پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
محدودیت ورود کالای همراه ملوان از ابتدای سال جاری درپی نامه رئیس گمرک ایران در روزهای پایانی سال گذشته به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور دربنادرجنوبی کشور بویژه استان بوشهر اجرایی شده است.

شعارسال: کالای ته لنجی یا ملوانی نوعی واردات کالا همراه ملوانان است که از سالیان گذشته در بنادر جنوبی کشور بخصوص استان بوشهر رواج داشته است.

محدودیت ورود کالای همراه ملوان از ابتدای سال جاری درپی نامه رئیس گمرک ایران در روزهای پایانی سال گذشته به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور دربنادرجنوبی کشور بویژه استان بوشهر اجرایی شده است. پس از ابلاغ این نامه به مسئولان ذی ربط در دولت تدبیر و امید اوضاع استان برای چند روزی متشنج شد.

پس از ابلاغ این مقررات تمام شناورهای باری که از سفر به کشورهای عربی حوزه جنوبی خلیج فارس بویژه بندر دبی در امارات عربی متحده بازگشته بودند در آبراه دریایی این بندر لنگر انداخته اند و از تخلیه بار خود در اسکله گمرک خودداری می کنند.

در پی اعمال محدودیت ورود کالای همراه ملوان موسوم به 'ته لنجی '، بازاریان شهرهای گناوه و دیر در اعتراض به این قانون کره کره های مغازه های خود را پایین کشیدند و بازار این دو شهر به حالت تعطیلی درآمد.

در روزهایی که در دوران مدیریت دولت تدبیر و امید(دولت راستگویان!) به سر می برسم و هر از چندگاهی شاهد برخی ناهنجاری های اجتماعی و اعتراض صنف های مختلف به دلیل بی مدیریتی برخی مسئولان دولتی هستیم، حال خبرهایی از برخی مسئولان استانی و شهرستانی برای حل مشکلات ملوانان به گوش می رسد.

*امیدواری فرماندار گناوه به بازاریان؛ کالای ته لنجی قانون مند می شود

سیدعلی پاک نژاد فرماندار گناوه به جمع بازاریان این شهر در مسجد جامع و خبر از قانون مند شدن کالای ته لنجی داد و افزود: دراین قانون همه موارد که حق بازاری و ملوان است دیده شده و هیچ دغدغه و نگرانی نداشته باشید.

وی اظهارکرد: همه مسئولان در تلاشند تا ته لنجی را بصورت بخشنامه ای و قانونمند درآورده و تثبیت کنند تا نگرانی نداشته باشید.

وی گفت: استاندار بوشهر و مسئولان شهرستان بجد پیگیر موضوع کالای همراه ملوان (ته لنجی) هستند و به زودی خبرهای خوبی بگوش شما خواهد رسید.

فرماندارگناوه بیان کرد: باتوجه به نگرانی هایی که در بحث ته لنجی بوجود آمده مطمئن باشید وقتی مقام ارشد استان پیگیر کارهای شما است به نتیجه می رسد اما انجام آن به زمان نیاز دارد.

وی افزود: بحث کالای همراه ملوان (ته لنجی) نه با یک بخشنامه بوجود آمده و کسی هم نمی تواند با یک بخشنامه آن را از بین ببرد و خواسته های شما به حق است و مطمئن باشید که از رئیس جمهوری و استانداری گرفته تا مسئولان این شهرستان در فکر شما هستند.

*حقیقی: ساماندهی کالای ته لنجی مراحل نهایی خود را سپری می کند

فتح الله حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: تصمیم های مربوط به ساماندهی کالای وارداتی همراه ملوان (ته لنجی) مراحل نهایی خود را سپری می کند که جزئیات آن به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

فتح الله حقیقی افزود: ساماندهی واردات کالای همراه ملوان (ته لنجی) با حفظ معیشت ساحل نشینان از پارسال آغاز شد.

وی یادآور شد: از سال گذشته تاکنون مدیریت ارشد استان بوشهر موضوع ساماندهی ته لنجی را در قالب نشست های مختلف با مقام های ملی بدون کار تبلیغاتی در دست پیگیری داشته است تا به اصل موضوع لطمه وارد نشود.

حقیقی ادامه داد: در همین راستا اسفند پارسال با دعوت از حبیب الله حقیقی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالای کشور و حضور سه روزه وی به همراه مدیران کل تابعه این ستاد در استان با هدف اتخاذ راهکار مناسب برای ساماندهی موضوع ته لنجی انجام شد.

حقیقی یادآورشد: حداقل رسالت ما مسئولان تکریم عملی مردم است و در موضوع ته لنجی نیز باید تصمیم ها به گونه ای باشد که حقوق طبیعی ملوانان افزایش و رونق بازار را در پی داشته باشد ضمن اینکه از سود جویی برخی افراد فرصت طلب نیز از سیاست های حمایتی دولت از مرزنشینان جلوگیری شود.

*استاندار بوشهر: معافیت کالای «ته‌لنجی» در استان بوشهر ساماندهی می‌شود

مصطفی سالاری استاندار بوشهر در همایش تجلیل از کارگران نمونه استان بوشهر گفت: معافیت کالای همراه ملوان «ته‌لنجی» در استان بوشهر ساماندهی می‌شود.

وی بر لزوم قانون‌مند شدن کالای همراه ملوان تاکید کرد و افزود: قانونمند شدن و ضابطه‌مند شدن کالای همراه ملوان مورد توجه و تاکید قرار دارد.

*تذکر جمیری در صحن علنی مجلس درخصوص موضوع ته لنجی

فرهنگیان ابزار بهره‌برداری و جناح‌بندی سیاسی نیستند

اما عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در خصوص محدودیت اعمال شده جهت ورود کالای ملوانی در شهرهای ساحلی استان بوشهر تذکر داد و گفت: دولت موظف به ایجاد محدودیت نیست، برای مردم زمینه اشتغال باید ایجاد شود، در واقع تنها راه معیشت مردم بوشهر از طریق دریا با همه خطراتش است.

عضو کمیسیون انر‍ژی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت شرایط اشتغال و موانع ورود کالاهای ملوانی را در استان بوشهر فراهم و رفع نماید.

*فعالیت بازار گناوه از سرگرفته می شود

هیات امنا و جمعی از بازاریان گناوه پیرو جلسه ای در دفتر امام جمعه تصمیم به بازگشایی بازار گرفتند.

بر اساس این گزارش جمعی از بازاریان و هیئت امنای بازار در دفتر امام جمعه گناوه با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان به گفتگو نشستند. در ابتدای این جلسه بازاریان به صورت شفاف خواسته های خود را مطرح نمودند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه خواسته مردم ما به حق است و سخن ما نیز سخن شما است افزود : درباره معیشت مردم بی تدبیری صورت گرفته است مردم نباید از نان بیفتند مسئولین شما نیز فرزند دریا و با دریا و دریا نوردی بزرگ شده اند.

*امام جمعه گناوه: مسأله ته لنجی در حال حل شدن است

وی در ادامه تصریح کرد : مردم عزیز ما بدانند از ابتدا مسئولین شما از جمله استاندار ، فرماندار، حجت الاسلام خدری منتخب مردم و دیگر مسئولین پیگیر حل مسئله بوده اند و در حال حاضر نیز در کنار شما و برای شما تلاش می کنند؛ مسئله درحال حل شدن است و بزودی اعلام خواهد شد خواسته ما از مردم خوبمان آن است که اجازه ندهند پیگیری های مسئولین شما و شیرینی این گره گشایی در دهان همگان تلخ شده و تلاش های مسئولین در انتهای راه و دقیقا در همان لحظه ای که کار پایان یافته است از بین برود.

حجت الاسلام رکنی حسینی عنوان کرد: تمام مسئولین به این موضوع که شغل مردم استان ما وابسته به دریا است واقفند و در این مدت نیز بیکار نبوده اند بنده نیز همواره زبان گویای مشکلات مردم از طریق تریبون نماز جمعه بوده ام هم اکنون نیز خبرهای خوشی در راه است مردم هوشیار باشند و همدیگر را به شکیبایی دعوت نمایند.

وی در پایان افزود: ما تا حل شدن کامل مسئله ته لنجی که حق ماست در کنار شما هستیم و تلاش هاو زحمات مسئولین استانی و شهرستانی منجر به حل موضوع شده است.

*فرماندارگناوه: تمامی مسئولان استان با شما متفق القول هستند

فرماندار گناوه نیز در این جلسه گفت: با اطمینان خاطر می گویم تمامی مسئولان استان با شما متفق القول هستند، استاندار به طور مکرر با حضور درمرکز کشور و مذاکرات طولانی مدت با هیئت دولت و مسئولان گمرکات کل کشور همه مسئولان کشوری را درباره حق شما توجیه نموده است و هم اکنون نیز با دست پر و بدون ذره ای اجحاف درحق شما و آنچه به سود مردم عزیز ما بوده است خبرهای خوبی دارند.

پاکنژاد ابراز داشت: همه ما دل درگرو انقلاب و نظام داریم و الان نیز کار تمام شده است مبادا با غفلت و ماجراجویی عده ای قلیل تمام دستآوردهای مسئولین شما بر باد رود ما همراه و یاور شما بوده ایم و انتظار داریم شما هم درکنار ما باشید.

به هر حال در زمانی که بسیاری افراد سودجو که مدت هاست منتظر هستند تا از آب گِل آلود ماهی بگیرند باید به طور جدی این مساله را پیگیری و حل کرد. آنطور که از اظهار نظر مسئولان استان و شهرستانی بر آمد باید منتظر ماند و دید که این وعده خبرهای خوش کی محقق می شود و بازاریان و ملوانان آسوده خاطر به معیشت خود بپردازند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت راه دانا، تاریخ انتشار: 14اردیبهشت1395، کدخبر: 723672: www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین