پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز برای اولین بار شبکه پایش مشخصه‌های فیزیکی دریا در دوازدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی به بهره‌برداری می‌رسد.

شعار سال: دوازدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، رئیس انجمن بین‌المللی زیرساخت‌های دریایی (پیانک) و دست‌اندرکاران داخلی و خارجی بخش دریا و بندر آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در شرایط پس از تحریم، فضای همکاری‌های بین‌المللی در حوزه دریا و بندر بین ایران و مجامع بین‌المللی گسترش یافته است.

محمد سعیدنژاد به وسعت و پتانسیل کشور در حوزه دریا اشاره کرد و گفت: 5 هزار و 800 کیلومتر ساحل و 17 جزیره قابل سکونت در کشور داریم که شرایط توسعه فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مناسبی را فراهم کرده است.

سعیدنژاد ادامه داد: شرایط ترانزیت کالا و فعالیت‌های علمی و فرهنگی در داخل و همچنین همکاری‌های مختلف در زمینه علمی و فنی فراهم شده است.

وی به برگزاری دوازدهمین همایش آکوپمنت در حوزه مسائل فنی دریا و سواحل در روز جاری اشاره کرد و گفت: با همکاری نهادهای بین‌المللی و علمی در حوزه سواحل، دریا و بندر، مقالات تخصصی در پنج حوزه و کارگروه در همایش امروز ارائه می‌شود.

سعیدنژاد ادامه داد: همچنین مطالعات مربوط به آزادسازی اراضی ساحلی و ICZN در این همایش برگزار می‌شود که طبق این مطالعات در توسعه کریدور تصمیم‌گیری‌های یکپارچه‌سازی سواحل، تدوین حق بهره‌گیری همگانی از سواحل و ایمنی در این مورد بحث می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم در این همایش با ارتقای علمی در این حوزه فعالیت‌های مناسبی انجام شود.

سعیدنژاد اضافه کرد: با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی برای اولین‌بار شبکه پایش مشخصه‌های فیزیکی دریا امروز در این همایش به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: همچنین در این همایش طی همکاری با دانشگاه تهران، کتاب تاریخ بنادر ایران که نگارش شده است، رونمایی می‌شود که در آن به سابقه 5 هزار ساله دریانوردی ایران اشاره شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 10 آبان 95 ، کد مطلب: 13950810000248: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین