پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وظیفه احزاب این است که مسائل کشور را بررسی کنند، مجامع عمومی داشته باشند، برنامه‌ها را بررسی کنند و جلسات خاصی داشته باشند و در سراسر کشور بتوانند سخنرانی کنند و از مصونیت حقوقی در حد سیاسی برخوردار باشند.
شعار سال: «حجت الاسلام حسین انصاری راد»، فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص توقع احزاب و اصلاح طلبان از دولت اظهار کرد: بعد از اینکه احزاب تشکیل یافته و رسمیت پیدا کرده است درخواست قانونی اصلاح طلبان که از اول انقلاب می‌توانسته مطرح باشد آزادی است.

او افزود: وظیفه احزاب این است که مسائل کشور را بررسی کنند، مجامع عمومی داشته باشند، برنامه‌ها را بررسی کنند و جلسات خاصی داشته باشند و در سراسر کشور بتوانند سخنرانی کنند و از مصونیت حقوقی در حد سیاسی برخوردار باشند و برای فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اظهار نظر در مورد همه مسائلی که درکشور می‌گذرد آزاد باشند.

انصاری راد ادامه داد: البته رفتاری که با احزاب شد در دوره آقای روحانی و قبل از آن و بعد از آن در دوره آقای خاتمی رفتار منطبق با مقتضیات قانونی و قانون اساسی نبوده است و احزاب گاهی یک آزادی‌هایی داشتند و در بعضی از موارد آن آزادی‌های کامل را نداشتند. اخیرا هم در انتخابات که حسابشان را تسویه و از انتخابات اخراجشان کردند من جمله صلاحیت آقای شکوری راد به عنوان دبیر کل حزب اتحاد ملت رد کردند و بسیاری از اصلاح طلبان را در چارچوب همین احزاب که حضور داشتند صلاحیت این‌ها را رد کردند و این کار‌ها رفتار درست و قانونی نیست.

این سیاستمدار اصلاح طلب خاطرنشان کرد: مهمترین مانع فعالیت همه نیرو‌های سیاسی و اجتماعی کشور چه حزبی و چه غیرحزبی حاکمیت مطلق و محدودیتی است که برای فعالیت سیاسی در کشور وجود دارد یعنی نه تنها احزاب بلکه شخصیت‌های مستقل هم نمی‌توانند به صورت آزاد و قانونی کار خود را انجام بدهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار:۲۵ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۳۳۴۱۷، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین