پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
مقامات فرانسوی، آمریکا را به پنهان کاری در مورد معامله فروش زیردریایی هسته‌ای به استرالیا متهم کردند.
شعار سال: نیویورک تایمز گزارش داد که مسئولان فرانسوی در واشنگتن بیانیه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درمورد زیردریایی‌های استرالیا را غافلگیرانه توصیف کرده‌اند.

این مسئولان فرانسوی می‌گویند دولت بایدن فرانسه را غافلگیر کرده است؛ آمریکایی‌ها اطلاعاتی را درمورد معامله با استرالیا پنهان کردند.

یک مسئول فرانسوی اعلام کرد که تلاش‌های دولت فرانسه برای گفتگو با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن درمورد این معامله پذیرفته نشده است.

سفارت فرانسه در واشنگتن هم اعلام کرد که آمریکا به آن‌ها اطلاع نداده بود که ائتلافی جدید درمورد دستیابی استرالیا به زیردریایی هسته‌ای تشکیل می‌شود.

این در حالی است که کاخ سفید می‌گوید با مسئولان فرانسه پیش از اتمام معامله فروش زیردریایی‌ها به استرالیا صحبت کرده است.

کاخ سفید از روابط آمریکا با فرانسه تمجید کرده و در همین حین تأکید کرد که اقدام استرالیا در خرید فناوری از آمریکا امری مربوط به خود استرالیایی‌هاست.

کاخ سفید اضافه کرد: به همکاری با متحدان و همپیمانان خود در اروپا برای تضمین امنیت منطقه اقیانوس آرام و هند ادامه می‌دهیم.

معاهده همکاری جدید در حوزه هند و اقیانوس آرام، توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا، به امضا رسید که براساس آن آمریکا و انگلیس فناوری زیردریایی هسته‌ای خود را در اختیار استرالیا خواهند گذاشت.

سران کشور‌های آمریکا، انگلیس و استرالیا شب گذشته در نشستی سه‌جانبه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، توافقنامه همکاری در زمینه دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام امضا کردند.

پس از آن «ژائو ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه، به کنار گذاشته شدن فرانسه در یکی از پردرآمدترین قرارداد‌های دفاعی جهان با استرالیا واکنش نشان داد و دولت جدید آمریکا را نیز مانند دولت پیشین این کشور دورو و ریاکار دانست.

سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) استرالیا یک کارخانه زیردریایی از فرانسه با نام Naval Group را برای ساخت ناوگان زیردریایی جدید خود به ارزش ۴۰ میلیارد دلار انتخاب کرد تا زیردریایی‌های خود را که بیش از ۲ دهه قدمت داشتند، جایگزین کند. حدود ۲ هفته پیش نیز مقامات دفاعی استرالیا توافق با همتایان فرانسوی خود را تجدید کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگارن جوان، تاریخ انتشار:۲۶ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۸۹۶۴۲۴، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین